Sidor

måndag 19 september 2011

Full fräs i frysen!

Jag har ju haft på känn att frysskåpet vi har ute i garaget inte mått så bra och mycket riktigt så har det lagt av upptäckte jag när jag skulle hämta en påse kycklingfiléer. Som tur var hade jag faktiskt gjort mig av med det mesta eftersom jag valde att inte ha is i magen, men det var en liten laxfilé och en herrans massa spenat som strök med. :)  

Idag har vi spenderat dagen inomhus eftersom det hällregnar och stormar ute. Hundarna är väl lagomt roade men de fick iallafall en sväng i skogen imorse eftersom Niklas jourvecka nu äntligen är slut så jag kan lämna Amos med honom och ge mig ut själv, jätteskönt med höstiga vindar mot kinderna och ystra överlyckliga hundar.
Amos har nu upptäckt sina händer och börjar gripa efter saker, lillplutten, så stolt man kan bli över sådana saker <3

Den här veckan hade jag tänkt ägna helt åt grovstädning av huset, men det har lyckas smyga sig in massor av grejor ändå i min almanacka och dessutom ska Sam vara här tisdag till torsdag så det känns bara onödigt. Jag spar det till veckan efter ...






Jag har startat en till blogg  - eller egentligen är det en träningsdagbok för hundarna - och det kommer inte hamna så mycket annat där. Den är ett försök till att komma igång ordentligt med träningen :) 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd det där med frysen, men det är tyvärr sånt som händer. Amos går framåt i livet. Lääänge sen VI sågs!
Ha det gott och sköt om er!
Lycklig Morfar!

Linda & Nova sa...

Oj vad det växer och knakar, och OJ vad mycket hår Amos har! Söt som jag vet inte vad :D En riktig liten sötkorv hur som helst!!!
Kram på er!