Sidor

lördag 13 augusti 2011

Nu är det snart slut!
Sju veckors ledighet har sitt slut imorgon för Niklas. Av dessa sju veckor har vi spenderat två i tvåsamhet och fem i tresamhet! Två veckor av spänd förväntan, förberedelser och många långa funderingar om framtiden. Fem veckor av hisnande lycka, nya insikter och total panik (av hjälp! vi har ett barn-typen).
Det är nästan så att ett kapitel tar slut imorgon. Nu är det slut på varendadag-besök, det kommer inte vara lika enkelt att ta hem folk för uppvaktning längre... Det är slut på mysiga ströresor "ner på byn" bara för att komma ur huset och det absolut värsta är att det är slut på sovmornarna! Istället för att ligga med ena pekfingret mot Amos napp för att hålla den på plats där de ligger mitt emot varandra i sängen kommer han nu måsta tvinga sig upp och stoppa benen i ett par sträva jeans. Istället för att somna om med Amos lilla hand mot näsryggen fast det försiktigt ljusnar ute kommer han måsta skrapa frosten från bilrutan.
Tur att det finns helger! :) De ska vi ta väl vara på.


Amos "rådjursöga" Genberg ...


Vi försöker göra tackkort till mammas arbetskamrat
som har stickat de här fina kläderna ...
Det var inte uppskattat av Amos :)

I veckan har min vän Fam varit hos oss!
Den här bruttan är fembarnsmor och jävligt cool helt enkelt ;) Jag skulle kunna skriva så mycket gott om henne men risken är att hon blir alldeles för högfärdig eller tycker att det blir för mycket rövslickeri så jag avstår! 
En sak är att hon har så avslappnat förhållande till sina barn som smittar av sig så pass att jag nu känner mig helt annorlunda med mitt eget barn! Svårt att förklara, men jag är liksom lugnare och mer säkrare i min egen mammaroll. 

Vi åkte en sväng till Högakustenbron
med stopp på hemvägen hos syster.
Vi myntade ett nytt uttryck också:
"Tutta och kör!"
:)




Imorgon ska vi vinka av farfar och Eva som varit här och uppvaktat guldklimpen. Han har fått ett helt lass med kläder och en massa andra prissenter, bortskämda unge! :)
Resten av dagen ska Niklas ladda inför en jourvecka på sjöräddningen och jag ska på sökträning med gänget i Timråskogarna. 
Idag införskaffade jag några fotledsvikter till Obans klövjeväska och efter att ha burit den på kvällspromenaden och sedan tränat lite på gräsmattan sover han på rygg vid våra fötter!

4 kommentarer:

Malin sa...

Den där Fam skulle jag vilja träffa! Att träffa människor som kan påverka en till att bli en mer avslappnad och lugn människa är guld värt =) Och du, oroa dig inte för att bli instängd i stugan. Vi ska göra vårt bästa att släpa ut dig. Timrå bhk imorgon kväll?

Anonym sa...

Ååå, va go han ä´ !!/ moster M

Lisabet och Mirra sa...

ja visst var det en fin sång :P den fanns i en schäferbok jag fick av Nettan!

Jag tror inte att det blir någon agilitykurs i höst för mig och Oyster. Ska försöka komma igång med lydnadsträningen istället och även försöka komma ut och tävla i freestyle =)

Anonym sa...

Svart och vitt, har nog de flesta hört talas om. Men om mössan varit av även på Amos så ha alla sett att det är rött och svart som gäller i år! Håller sen med att Fam ger ett mycket lugnt och tryggt intryck som lätt kan smitta av sig. Därav kanske anledningen till att hon har så oändligt fina barn. Jag tar chansen och berömmer henne offentligt och tror att hon ändå blir kvar i den person hon är.
Sköt om er och lev väl!
Stolt Trippel Morfar!