Sidor

lördag 30 juli 2011

Igår var vi bjuden på surströmmingsfest hos mamma och pappa. Över tjugo personer var vi - jättetrevligt! Eftersom Niklas hade jour idag så åkte vi hem på kvällningen, proppmätta och med motionerade hundar ;) (Tur man har en lillebror med fart i!)

Morbror Jon, Amos & Morfar'n chillar i soffan ...


Moster Kristin fick också "syte" lite :)


Och Mormor också såklart!
Foto: Jon



Äntligen kan jag äta ost igen och jag har redan satt i mig en brie och en blåmögel, GOTT!!

Mmm!! Synd att jag missade
att köpa päron bara!



Idag har jag, Amos och hundarna varit på Timrå Brukshundklubb och kollat på agilitytävlingar tillsammans med Linnéa Ståhl. Det var en riktig tillställning med massor av ekipage! Jag har inte fattat att agilityn är så stor här i Västernorrland?! Kul! Jag har anmält mig till höstens nybörjarkurs med Oban och är riktigt taggad! Linnéa ska delta med Tia (som för övrigt ska bo hos henne tills hon hämtat hem en egen racka...) och Toini med några av sina hundar! Det kommer bli superkul och jag tror det kommer bli nyttigt att börja med något helt nytt!


Mycket tält och grejer,
liknade värsta utställningsområdet ...


Naturligtvis var majoriteten av small -och
mediumhundarna shelties! :)


Men detta tror jag faktiskt är en Kromfohrländer?!
Det skulle ju lika gärna kunna vara en blandras,
eller rent av en Parson JR ... ?


En och annan fartig blandras var det med!


Blandannat den här lustiga hunden!
Den såg verkligen ut som något ur en
Disney-film som handlar om hemlösa
byrackor ;)


Den här skönheten träffade vi också på!
Någon centimeter högre än sist men inte
vidare mer massa ;)
Ljuvlig är hon iallafall PIXIE <3


Grodan Tia har intagit
en bekväm men inte
ovanlig ställning ...






Ikväll har vi firat Amos ankomst ännu en gång :) Den här gången serverades det sushi och därefter en påse Polly ;) Far & son har slocknat i soffan och jag ska valla dem upp till sovrummet så snart jag rastar husdjuren, släckt och låst. G'natt!



2 kommentarer:

Toini sa...

Tusen tack för att lilla Pixie kom med på ett foto.

Famse sa...

Din familj är så fin, hälsa dem alla..