Sidor

söndag 3 juli 2011

+ fyra dagar ...

Jag kan villigt erkänna att denna väntan är outhärdlig! Räcker inte fyrtio veckor?! Måste det klämmas in ytterligare en eller två liksom? :)
Men å andra sidan har jag ju fått en massa "gratis" sedan den 29:e juni; födelsedagsmiddag med finaste Tina & Linnea, husstädning x 2, mys med svärmor, välbehövlig pratstund och träningspromenad med Linnéa & Fiva, bus med Malin & Tuva, offroad-promenad med Linnea & gänget (där vi hittade JÄTTEsmultron), marknad med evighetslång bilresa i Galtström, härliga sovmornar, födelsedagskalas för Tobbe, restaurangmiddag på Stekhuset (fast jag beställde bord på Ming Palace... i Eskilstuna visade det sig sen... :) ) och nu senast ikväll en liten stund på brukshundklubben i form av promenad och platsliggning.    
Nu när det går så superbra med Obans allmänlydnad blir jag så sporrad att sakta men säkert kravla mig in på lydnaden igen. Jag ska också försöka mig på att bygga klart varsitt freestyleprogram åt vardera hund så vi kan ha till uppvisningar och naturligtvis eventuell tävling om det skulle falla på...


Om vi inte åker in inatt så är morgondagens projekt förutom aktivitet med byrackan att sätta om våra blommor, de är hiskeligt vanskötta! 









Nu är det knappt en vecka till leverans av min syster och hennes sambos hundvalp; jaktlabben Rock! Wohooo, så jag längtar! :)
Något annat vi väntar på leverans av är vår vagn som är beställd från Pyret & Snäckan där leveranstiden skulle vara mellan 4-6 veckor och vi nu går in i den 7:e utan att någon har hört av sig trots att vi försynt undrat om den är påväg? Vi får väl ringa och tjata imorgon igen, något som jag avskyr. Vi har iallafall inte betalat i förskott ;) 


Nu ska jag hugga in på nektarinerna men försöka begränsa mig till ett par, tre stycken istället för hela korgen! :D

1 kommentar:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Förstår att det är långväntat men du verkar ju använda väntetiden på bästa sätt! :)