Sidor

fredag 17 juni 2011

Fredagsmys alldeles allena!

Recept på en alldeles lagom fredagkväll:

Köttbit med bearnaisesås, femtioelva pärltomater, lite klyftpotatis och en cocacola 
(utan is :( )
~ En chokladkaka (färdigdelad)
~ En påse ostkrauker (som de tydligen säger i Karlskoga...)
~ Glass (i tre somriga smaker)
~ Tre keliga hundar (som för tillfället snarkar högljutt)
~ Fleecefilt i soffan med TV-dosan för mig själv




Fina är på konsert och Niklas på restaurang med aikidogänget. Själv sitter jag här med en massa gotta och kliar hundarna bakom öronen. Det har varit en bra dag idag, trots att det tog alldeles för lång tid att komma igång imorse! Men efter att ha tillbringat några timmar med en sprudlande glad Linnea som jobbat sin sista dag och nu har sommarlov så fick jag ny energi och städade, tvättade och ringde Försäkringskassan. Jag har gruvat mig för det i dagar, det finns väl ingen som talat speciellt gott om dem, men jag blev positivt överraskad! Och när jag sedan förstod att jag skulle få ut mer i månaden än vad vi räknat till blev ju detta en toppendag!


Niklas har fått en organiserad grillhörna
av sin boande flickvän ...


Ska jag plantera något i hinkarna som
kan kränga på gallret ... ?



Nu är de tillbaka, spermieblommorna från
förra året som slår ut till gigantiska "rosor"!





Imorgon ska Fina föreviga magen, spännande, jag brukar ju inte känna mig direkt bekväm framför kameran och särskilt inte med ostyrigt hår med jordens längsta utväxt. Men jag har ju aldrig varit så vacker, stark och kvinnlig som jag är nu så nog borde något av det synas på bilden! ;)


Lite "hänt i veckan" är att vi igår tillbringade vi nästan tre timmar på akuten på grund av det håller på att växa ut ett till huvud från Niklas nacke :) En sjuksköterska, två från medicin och en kirurg undersökte knölen som ser ut som ett gigantiskt myggbett. Tyvärr kunde de inte göra något åt min "knöl" utan vi får snällt vänta tills den vill ut själv... Jag tänkte att när man lix var där ;) 
Jag längtar så mycket efter att få vara själv i min kropp och ta ut mig litegrann, bli svettig av ansträngning och inte av att blåsan är för full. 


Nu ska jag lägga upp ett litet träningsschema så jag kanske kan starta Oban i en etta till hösten! Tia - den löpska hyndan - är mest sur och olydig och missnöjd. Men som den lilla arbetsmyra hon är ställer hon gärna upp på träning för en korvbit :) 

2 kommentarer:

Malin sa...

låter som en toppenmysig kväll. Det gjorde Tuva gott att bo hos er de här dagarna. Hon har aldrig varit så lugn, snäll o följsam tidigare :)

Ingela, Zeb, Indy sa...

Trädgården ser härlig ut!