Sidor

måndag 9 maj 2011

Utehelg ...

Jenny, Cissi, Linnea, Hanna & Oban...

Niklas har varit på Yusuf-konsert hela helgen i hufvudstaden så jag har huserat själv här hemma med rackorna. I lördags packade vi en matsäck och drog till skogs med Linnea och flocken; sex hundar och två halvkrassliga människor. Det gick inte fort upp och ner för alla dessa berg och slänter, men med tanke på att en del inte kan eller vill röra sig överhuvudtaget i åttonde månaden är jag ganska stolt över mig själv. Tur att Linneas lungor också är fyllda med bassilusker så hon inte orkade speeda på så mycket själv :)
Igår var jag skrivare på tävlingarna på Matfors, jätteintressant och man får ju lära sig massor bara av det! Och dagen kan ju inte bli så mycket bättre då man får tillbringa den i fina vänners sällskap <3


Hundarna har fått en morgonrunda i en disig solig skog och gubben har precis rumlat nerför trappen och in i duschen. Jag ska dammsuga och plocka ihop lite inför dagen, mycket som ska ordnas inför veckan då vi ska på Cesar Millan och sedan vidare för att våldgästa vänner. Tia ska vara hos Ingela, Jimmy & Junie men jag funderar på om Oban ska få följa med oss, han behöver ju definitivt miljöträningen, samtidigt som det skulle vara så jääävla skönt och komma ifrån honom ett tag :)


Nu ska jag beundra fotot över lilla Tuva igen som kom till världen inatt! Grattis Cilla, Roger & Sigge till lillasyster!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur kommer det sig att när man läser om vad ni gör på de där träffarna så låter det mycket och slitsamt? Men när man ser bilderna är det alltid ett slappar gäng som sitter och halvligger i solstolarna och lapar sol.
Ha det gott och SKÖT OM!
Snorit Morfarn!