Sidor

fredag 20 maj 2011

Neggo preggo!

Nu får det vara nog med snor och rossel! Jag och Niklas har sovit skilda åt i två veckor, om det inte är längre till och med, för att jag snarkar och hostar på nätterna! Jag har hostat i snart sex veckor och måste ta nässpray två till fyra gånger per dag! Har försökt gå över på saltvattenspray men det är helt lönlöst... Inte verkar Echinacean heller som jag proppat i mig. Snacka om att man blir på dåligt humör! :( Dessutom orkar jag inte ett skit, men man får väl tänka positivt att all energi går åt till barnet. 
Dagarna blir inte så innehållsrika. Imorse skjutsade jag Niklas till jobbet vid åtta och efter en liten promenad bäddade jag ner mig och hundarna i gästsängen och sov i tre timmar. Efter en smaklös lunch åkte vi och badade och nu sitter jag här igen, orkeslös under fleecefilten och stirrar på serier. Oban är så himla go, han lägger hakan på min fot när jag sitter i soffan eller kör in huvudet i ryggen i sängen, han vill vara så nääära medan Tia hellre ligger i köket eller vid fotänden. 






Som tur är så kommer Linnea och rycker upp mig ur dvalan ikväll och hundarna får röja runt med hennes galningar. Jag är sjukt sugen på chips (salt känner man iallafall) och cocacola så jag ska unna mig det ikväll. Imorgon är det (bla) freestyleuppvisning på Norra Berget klockan 11:00 om någon är intresserad. Jag har ingen aning vad vi ska framföra jag och Tia, men folk blir ju impad av några snurrar så det löser sig säkert :) 

4 kommentarer:

Lisabet sa...

Jag har inte heller funderat ut något program eller så, men jag tar med musik i alla fall =) Syns imorgon =)

Malin sa...

du tjejen... du ska s n a r t ha barn och s k a vara trött och orkeslös. Jag är helt övertygad om att det är kroppens sätt att se till att energin går till det som just nu är viktigast. Förstår dock att det är pissjobbigt med förkylningen =( Är det inte nästäppa pga graviditeten då? Eller egentligen spelar det ju ingen roll, täppt är du ju i vilket fall =) Kramen.

Anonym sa...

Just nu kan ingen förstå dig bättre än dina skröpliga föräldrar. Vi hostar och kraxar likt två olyckskorpar om varandra. Förra gången jag satt vid datorn fick jag en sån där plötslig hostattack, sköt ifrån stolen och böjde mig ner och hostade upp något som inte fans. Reste mig förmodligen för fort och vaknade förvånad på golvet, det tog nog bara någon sekund men jag mins inget fall, skönt var det i alla händelser.
Jag är dock nu rejält på bättringsvägen. Mor är dock rejält inne mot "centrum" skulle jag tro.
Jag har nu haft 2. mycket trevliga dar på torget i Härnösand där jag utklädd som "gällarn" pratat med folk, värvat medlemmar och delat ut programblad om sommarens begivenheter.Även Mor har varit inne på dessa "trädgårdsdagar".
Nu åter till verkligheten, middag hos Morfars och i morgon styckning av en tjur i Finsvik.
Krya på dig Gumman och förstå att du måste vara rädd om dig!
Just när jag skriver detta sitter du i telefon med Mor.
Hoppas du blir bättre och att vi ses snart!
Snormorfarn!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Usch vad jobbigt! Krya på dig!