Sidor

onsdag 18 maj 2011

Kaoset är återställt.




Nu är Tia också hemma igen efter en vecka hos min syster och hennes familj. Det är ganska fantastiskt hur fort de anpassar sig, för hon så fort hon kollat av gården gick hon och la sig vid Ingelas fötter och verkade inte ha något emot att följa med dem hem igen när de packade in sig i bilen :)


Igår gick jag en fin promenad med Oban - bara han och jag och en massa välbehövlig träning då vi både gick förbi en uppbunden skällande hund och så naturligtvis det äckligaste av allt: människor som pratar med varandra. Jag märker stor skillnad då jag kan lägga all min energi mot honom i situationer, även om Tia bara är i bakgrunden och inte gör något. Så nu när jag faktiskt har mer än gott om tid på dagarna får det blir separata promenader tills jag anser att de här besvärliga fjantigheterna och olaterna är över, de tar så mycket onödig energi!


Ikväll ska jag följa med och se på Nikkis och Ness' MH! Det ska bli så jäkla intressant, Nikki är ju kanske den mest ultimata hunden i mina ögon fastän hon inte ens är min :)  
Hon är vacker, mild men inte ett dugg ängslig eller nervös, kommer fint överens med andra hundar och är en naturlig ledare om det behövs, hon är enormt arbetsvillig och har ett jättefint förhållande med sin matte. Hoppas nu bara hon är frisk och får ett fint MH :)


Imorgon är det min fjärde lediga dag och jag har insett att det är lika bra att köra igång tidigt på morgonen, annars blir jag sittandes i soffan, håglös och uttråkad och tar mig ingenting för. Det krävdes ett besök av min syster, Junie och Anna för att komma igång idag och det är alldeles för sent!


Cesar Millan förresten ja! Det var ingenting nytt han sa som han inte redan förmedlat genom sina program, men det var ändå en show väl värd pengarna! Han bjöd på sig själv och framkallade många goda skratt i publiken. Även om jag tycker att Frida Binette och Poppy fick minst lika stående ovationer för deras fina framträdande!


Nej, nu måste jag ta tag i middagen, hemmafru som jag är! 

2 kommentarer:

malin sa...

shit pommesfrites vilkan snygg hund som ligger där på golvet! Hennes ägare måste vara stolt ;)

Anonym sa...

Jag är av frun ordinerad stillhet i hemmet, för att om möjligt bättra på hälsotillståndet. Passar då bra att gå igenom bloggar och bilder jag inte hunnit med på länge. Kan erkänna att det blev plötsligt tomt efter Oban. Till och med katten gick ut och in flera gånger och sökte honom. De trivs sällsynt väl ihop, är kanske den gemensamma färgen som gör det.
Ha'ä å sköt om!
Snormorfarn!