Sidor

måndag 25 april 2011

Påskhelgen i bilder!

Foto: Blandade fotografer :)

Syskonen med familjer samlades
i Viksjö trots att inte mamma
& pappa var hemma ...


Ingela & Jimmy var hus -och djurvakt!


Vi har solat...


Gått på upptäcktsfärd ...


Begravt en skabbräv som gått
och dött under altanen ...


Sparkat boll i träskor ...


Hängt på altanen ...


Promenerat i skogen ...


Slappat i soffan ...


Ätit amrekanska pankisar till lunch
med vaniljglass, lönnsirap och
hemjordgubbar!



Myst på altanen in på sena natta ...


Fått sju sorters hembakta kakor
hos mormor och morfar!


Poserat ...

Och poserat ... *host*


Och sovit djupt efter att ha
tillbringa de flesta av dygnets
timmar utomhus!
Lycka är nöjda kelpies iallafall!


Vi har också ätit middag hos
Karin & familjen ...

Charmtrollet!

Måndag betyder jobb för mig och lite plock på gården för Niklas. Hundarna är fortfarande slö efter helgen, de är inte vana att vara så mycket ute :) Här blir det ju aktivitet - vila - aktivitet - vila osv, osv. Oban hängde mig i hasorna imorse som han alltid gör men inte lite yrsigt som vanligt utan med öronen åt sidan som en gammal åsna och djupa suckar då jag gick iväg igen till nästa rum. Jag tyckte mig förnimma att han är lite stel på något ben fram eller i själva bogpartiet, så det blir en lugn vilodag idag med koppelpromenad till kvällen. Som han far fram är det inte så konstigt att han gör sig illa :) Han missbedömde avståndet till ett vattenfyllt dike ganska rejält i söndags så att jag tvagat honom ren på lördagskvällen från ett års jord och smuts var ganska onödigt. 

Nu ska jag kila över till Krauta och köpa en hink med färg - för jag har åtta dagar på mig att göra klart två projekt på jobbet, skitroliga dessutom! :)

9 kommentarer:

Vill inte erkänna vem det är sa...

Vad är det för lantis som sparkar boll i träskor!? :P

En toppenhelg hade vi tycker jag! Puss

Anonym sa...

..glömde fota kaningraven ju.. ;-) puss!

malin sa...

hörru är det vinkeln som gör det eller har ongen vänt sig nu? Ser ut så på kortet.

Lisabet sa...

Lite komiskt, Oyster haltade också en aning på ett ben idag, men han på ett bakben. Men det är ju inte konstigt så mycket som dom far runt och rejsar xD

Ingela, Zeb, Indy sa...

Härliga påskledighet! =) Även Indy får törnar och smällar och småsår och hältor med jämna mellanrum! Tokhundar!

lillsiss sa...

Va så mysigt!! Å längtar ihjäl mig efter parasiten! <3 Va så mysigt att känna hur han levde om i magen!
Hoppas Oban inte gjorde illa sig allt för mkt. Såg ju ganska brutalt ut när han flög i diket..
Puss och Kram

mintekopp sa...

Å vilka underbara bilder!

Att vara någons fru sa...

Underbara bilder! Och vilken fantastisk mage :)

Anonym sa...

Morfarn sa!
Skönt att se stämningsfulla bilder och jag önskar att det blir snart igen så att även vi gamlingar får vara med! Det var kallt och blåsigt när vi for, men i Linköping ända upp till 24.gr varmt. på hemresa i Tiärp KL:21.00 18.gr Åter i hemmet 01.00 då 0,0.gr. Tisdag morgon -3,8.gr frisk kall No.vind. Jag tror jag far tillbaka.
Blåsten håller i. Det positiva var ändå att gamm Volvo gick åter igenom besiktningen med blankt papper.
Sköt om er och kom snart hem,
vi längtar på er!
Kram Morfarn!