Sidor

onsdag 13 april 2011

Okej okej, jag erkänner!

Jag har drabbats av graviditetsbesvär! Eller besvär och besvär - man kan säga att mina hormonrusningar är åt "rätt håll". Jag kan verkligen skratta hysteriskt åt något som egentligen saknar humor över huvud taget ... 
Jag läste ivrigt upp innehållet för Niklas i den nya tandkrämen jag precis köpt på Ica:

A: - Lyssna här vad det är i då... krita..., vatten, vegetabiliskt glycering... lyssnar du?
N: - Jaaa, jag lyssnar.
A:- Vegetabiliska polysack... polysackarrider... polysackarider? Lyssnar du?
N:- JA, jag lyssnar! 
A:- P-O-L-Y-S-A-C-K-A-R-I-D-E-R... Jag har ingen aning om vad det är men...
N: - Poly betyder många. Många sackarider. (fnissar)

Ja, ni ser ju det roliga i det hela va? , precis vad jag förstår att man inte gör, men jag tycker sådana där små saker är så urflippat roliga för tillfället!! Jag skrattar åt minsta lilla grej! Ett annat tillfälle var imorse när hundarna jagade Niklas runt huset och gjorde vurpor (hundarna alltså, inte Niklas) i den lilla hallen utanför badrummet eftersom golvet är så halt. Jag skrattade som ett barn! Jag skrattade så jag blev rädd och stirrade på mig själv i spegeln. Vad är det som händer i kroppen vid graviditet egentligen? :D 

Åååh, nu ska jag ta en lååång varm dusch! Tänk att jag förtjänar det en dag som denna. Igår städade jag altanen från hundskit och platsskärvor. Jag vet - tragiskt! Jag kände mig som ett fall från brittiska "Min hund styr mitt liv" där folk rastar sina hundar på verandorna :/ Men nu är där rent och fint - bara resten av gården att sanera kvar då...
Jag har också städat ur garaget och kört massa återvinning till stationen, jätteskönt! Nu känner man den ljuvliga lukten av rått cementgolv, oljor, förruttnelse och mögel ännu bättre! (Graviditetsbesvär var det ja! Jag önskar det fanns en liten låda att ha i väskan man kunde frakta med sig sådana förföriska dofter med... Sniffa lite på jobbet eller på bussen... A box of gummislang typ... Mmm...) 
Och idag fick härbret sig en genomgång och är nu rustat för att hundarna ska kunna söka skugga där under dagarna de tillbringar i rastgården. Jag har också pallat upp (haha - ja ni ser) med träpall och mattor att ligga och sola sig på - eller varför inte för att se bättre ut mot vägen så man kan gapa på förbipasserande, för all del. Nu ska jag försöka sno grus eller singel någonstans som jag kan ha på den delen mellan garage och härbre, frågan är bara vaaaart ... 

O med torkat messmör på nosen ...


Pälsklingarna våra ...


Tia & Nikki som delar systerligt på filten ... 


Ja, men en dusch var det ja! 





Jag fattar fortfarande inte var de där 12 kilona vågen visar har satt sig?!

6 kommentarer:

Lill siss sa...

AHAHAHAHA! Fy va vi skratta! Ni passar inte att vara tjocka i ansiktet. Bah så ni vet! POK

Malin sa...

HAHAHA =D

Anonym sa...

Crazy woman! / hälsar moster

Malin W sa...

HAHAHAHA jag Döööör, vad söta ni är! :)

Anonym sa...

Ä du glad att du kan se vart vikten satt sig, jag känner en som fick fettman i huvudet! Den syns inte utanpå men går heller inte att banta bort. Fotona va roliga. Gammtuppen är ersatt med en ungdom och fyra av de fem hönsen tycks gilla honom, endast islandshönan tar avstånd och ratar honom. Men hon kommer nog hon med i sinom tid.
Ha det gott och skratta vidare!
Dubbelmorfarn med ytterligare 2.optioner.

Anonym sa...

Tur att du förvarnade mig om vikten, annars hade jag aldrig känt igen dig i maj! Hahahaha!!!
Kram Challis