Sidor

söndag 10 april 2011

Lydnadskurs för Frida Binette!

Min andra kurs för Frida Binette, denna gång i lydnad och inte i freestyle men minst lika inspirerande! Hon är inte bara nytänkande och påhittig, hon har dessutom öga för hund och är en otroligt ödmjuk människa som i vilket sällskap man känner sig trygg och omtyckt i. 
Jag hoppas alla kursdeltagarna är lika nöjda som jag och uppskattar att det kommer lite nya influenser in i vårt tröga norrland. Jag är dessutom omåttligt stolt över de fina och ambitiösa ekipage vi har i vår omnejd! 

Ingela och Indy tränar apportering.
Julia ser och lär.

Kängan är trött, så trött ...

Hanna & Nettan är koncentrerade ...
Frida lägger en laddning :)

Lisabeth, Linnea, Tina, Cliff och Oyster
är också koncentrerade ...

Obans storasyskon; Kängan & Nikki!

Söndagsgänget ...

Poppy!

Jessika & Ellen tränar "rutan"!



5 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Superbra kurs!! =)

Anonym sa...

Kan man anmäla också folk till denna lydnadskurs? Tänk ändå om alla insåg vad mycket mer en lydig och uppfostrad hund blir uppskattad och omtyckt bara för att den är just uppfostrad. Jag kan t.ex: inte förstå varför hundarna med omedelbar självklarhet skall ha tillträde till soffor där det är tänkt att människor skall sitta. Det säger sig ganska väl själv nu i dyngig vårtid men det går att fostra hunden att aldrig gå upp i en soffa i alla fall inte utan tillstånd.

Jessica sa...

Jättefina bilder från en superhelg! =)

Cissi sa...

Kan bara instämma med Jessica och Ingela. Superbra tycker jag det var. Inte bara nytänkande utan inspirerande och motiverande.

Mycket fina bilder du har tagit :)

Frida & the 5 sa...

Jomen visst, jag hade för mig rätt att du fotade lite på kursen. Fina bilder, ännu finare ord. Tack vännen!

Lycka till nu med träningen och den lille som ska komma på två ben!

Kram Frida