Sidor

lördag 9 april 2011

Familjen växer ...

...på bredden! Nu är det äntligen fritt fram och basunera ut att jag ska bli moster igen och lilla Karin ska bli storasyster. Kris kommer alltså också vara tjock på hennes bröllopsdag, även om hon inte kommer vara som en strandad säl - som jag.
I veckan fick även min kusin barn; en pojke som ska heta Vide! Japp, samma namn som vi tänkt... Nej, nu var jag alldeles orättvis - för Niklas var inte alls så förtjust i det. Jag tyckte däremot det var jättefint och hade en fin betydelse: man och/eller skog. Passande va? :)
Vi har ett annat namnförslag och vissa får verkligen försöka svälja skrattet medan andra faktiskt tycker det är lika coolt som vi tycker ;)

Amos 

Nu får vi se, ungen kanske är en Bertil då han
kommer ut som sagt, men man kan ju hoppas
att han passar i det ...


Såhär tjock är syrsan nu i vecka fjorton:
Fotot har jag snott från Kristins blogg :)
(GulleKarin!!)

Idag har det varit kurs för hela slanten för Frida Binette och även om jag bara varit åhörare halva dagen är jag helt mosig i huvudet! Jag kan bara tänka mig hur de andra känner sig!
Efter middagen plockade jag ut Oban och körde ett pass i min ensamhet på parkeringen, lite taggad av de andras insatser under dagen. Och en sak kan jag säga med stolthet i rösten: att fast jag vet att jag gör fel med honom under träning och ställer för höga krav ibland på både honom och mig, så har han sådan arbetslust att man blir alldeles sprickfärdig! Nog för att jag bannat honom fel, men han vill verkligen verkligen jobba med mig och han är så jävla taggad att han nästan lyfter från marken. Han har klart den bästa energin av alla de ekipage jag sett idag! Och då har de alla varit duktiga - men ibland måste man bara få suga åt sig de saker man gjort bra också. Och jag har faktiskt plockat fram det bra hos honom, det måste jag ge mig själv cred för! ;) 
Kan jag kanalisera det han besitter och bygga en bra och trygg relation som håller även i tävling (om det så tar dubbelt så långt tid än vad andra skulle orka med att vänta) kommer jag få en sådan jävla bra tävlingshund!!


Såja, klapp klapp på ryggen och så var skrytet över. Jag ska slänga mig i soffan under duntäcket och småglo på TV. Inatt satt jag i soffan mellan 02:30 och 07:30, pga - ja, det har jag inte svar på. Bara att jag inte kan sova, så fort jag glider in i sömnens värld vaknar jag klarvaken. Eller så kryper det i hela kroppen. Eller så ligger bebis raklång i magen och gör armbågen in i någon inälva ... :)
Konstigt nog blir jag en helt levande död under dagen, bara lite sinnesslö :)

7 kommentarer:

Malin sa...

hormonerna förbereder dig för vad som komma skall. Nämligen en alldeles underbar liten Amos som ska hålla er vaken på nätterna utan att du kan vara som en levande död på dagarna =D Schysst namn! I lajk!
Pöss.

Anonym sa...

Blir det då kanske "Ejmos" eller Aaamås" ?.. /moster

Anonym sa...

..eller Brolle kanske..;-) / moster

Jessica , pudel & aussie sa...

Jag tycker att Amos var ett fräckt namn!

Hanna sa...

Vide! Helt plötsligt gled det upp som en nykomling på min namntopplista - vilket FINT namn! (Även om Amos också är fint :) )

Kul att kursen var givande! Det är bara att jobba vidare med Oban nu då :)

maijsan sa...

Nu fattar jag ingenting... så jag citerar "Kris kommer alltså också vara tjock på hennes bröllopsdag, även om hon inte kommer vara som en strandad säl - som jag." Har jag missat något, något som inte är så litet och obetydligt? Bröllopsdag...!!! ??? Förklara!! ;)

Anonym sa...

Dä ä rolet å läsa dine inlägga, men du sûm kan svänge däg mä så mang finola behöve fäll int svärä så tydlet å fördömdat. Ja tytje du skû tänke na litte på din halvreligiöse far na litte å.Ja ha faktist vûre te körka en gang redan i år. Ha du?
Orolet MOrfarn!