Sidor

onsdag 16 mars 2011

Onsdag sextonde mars ...

Fast solen skinit från klarblå himmel har jag inte satt min fot utanför dörren idag! Iallafall inte för mer än att ta mig till bilen. Hundarna hade kidnappats av Linnéa & Jonas så jag har varit en riktig innesittare och bara påtat på utan att ens ha dåligt samvete :)
Ett hormonpåslag utan dess like har resulterat i ommålade möbler och shopping på IKEA, man måste ju ordna det för sig innan Lilleman 'El Parasito' kommer! Lilleman som idag har levt sådan rövare att jag skulle kunna tro att de är två där inne :) Roligt är att alla påpekar att det minsann kommer fortsätta så också... Hua, man får för sina synder heter det ju! (Men det trodde jag var Oban? ;)


Som förste svarta hanne ut fick Oban ett
drag med silvernagellack på rumpen och
vi kallade honom skämtsamt för
"Silverryggen" :)
Han som ALLTID ska vara där husse
eller matte befinner sig la sig bekvämt
lutad mot byrån jag höll på att måla idag ...


Hur många gröna äpplen kan man äta på
en dag utan att tröttna?
Svar: Hur många som helst!


Skötbordet som vi fått ärva av min moster före
och efter lite fix.
(Man fäller ner hyllan överst - skitsmart!)


Jag funderar på att måla lite djungeldjur
eller något på den så den blir lite roligare?
Eller andra förslag?


Min fina stol som jag fått som liten har
blivit väldigt ful av ålder så jag beslöt mig
för att måla den vit - också.
Jag funderar på att skriva en text
på sitsen, men vad?


"Man kan inte ändra vindens riktning
men man kan sätta seglen så man
alltid når sitt mål"

är ett av mina favoritordspråk
och jag försöker leva efter det mottot!
Men jag vill gärna ha det på väggen
någonstans istället ...

Det superfina köksbordet jag fick av Ullis!
Är det inte underbart?!


Helt fantastiskt vackra stolar!
Försöker komma på något bra sätt att tacka henne ...


Pluttis <3

Ikväll har jag skickat ut PM till grundkursen i freestyle och gått den sedvanliga bloggrundan. Herren i huset har redan gått och lagt sig, gammal man som han är. Imorgon har jag ännu en dag ledig och då ska jag förutom måla, städa, baka och sätta upp tavlor - åka ut till Matfors för lite spårträning. Sedan på kvällen får vi finfrämmande :)
Jag måste också ringa CSN och skrika då jag fått ÄNNU en påminnelse på hutlösa tvåtusen spänn!! Det visade sig att jag betalat till fel konto. Dom är jävligt snabba på att se att man missat betalning men inte fan har de hört av sig om alla de extra pengar som kommit in på deras andra konto heller...! Nåja, hittills har de varit lätt att ha att göra med så varför måla fan på väggen?

Nej, nu börjar ögonen kännas grusiga faktiskt. Synd att det kurrar så i magen också, det är så besvärligt att äta stup i kvarten, man får ju nästan svårt att röra sig. Ett äpple till under tiden hundarna drar sin kvällskissning tar inte så mycket plats ...

Godnatt!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om värderingen av stolarna och bordet, tillika om ditt "ordspråk för dagen". Kan tänka mig det i utskuret, lackat Sälgträ. endera i en planka eller som text i trä. Orden är i alla händelser tänkvärda.
Ha det gott och må så väl som bara omständigheterna tillåter.

Anonym sa...

Glömde sätta ut signatur då jag inte skrev på min sida. Men texten ovan har skrivits av din Far tillika dubbelmorfar med option på trippel.

Malin sa...

WOW vad snyggt det blev! Tänk vad lite färg kan göra! Duktig du är gumman. Vad sägs om dinosaurier på byrån? och på stolen... Varför inte " Slå dig ner" ? Kram

Malin W sa...

Vad duktig du är, och fiint blir det!! =D Dela med dig av lite energi vettja, pliiiiis.. ;)

Anonym sa...

Ingen kan vara nere med en ballong! - Nalle Puh
:)// Jenny

Ingela, Zeb, Indy sa...

Oj vad fint du har gjort!

Maijsan sa...

Super fint.d u är duktig du :) "slå dig ner en smula" har jag sett en annan kompis ha på en pall. super fint och jennys idé med nalle puh och "ingen kan vara nere med en ballong" vore ju super fint på byrån/skötbordet. Kämpa vidare. Hoppas vi kan träöffas snart och äta lite gott ;)