Sidor

fredag 18 mars 2011



Just nu är jag bara så förälskad i våra hundar! 
Jag älskar Tias urfällda krage med ett trettiotal ynka pälsstrån som får henne att se ännu tanigare ut ...
Jag älskar Obans krumbukter då man kommer hem från jobbet, så häftiga att han ibland ramlar omkull ...
Jag älskar Tias manipulativa trix för att få husse för sig själv ...
Jag älskar att Oban somnar nedanför soffan med hela nosen instoppad i min toffel ...
Jag älskar när Tia ligger på rygg och cyklar ...
Jag älskar när Oban på mornarna går upp och steppar vid sängen för att få upp hussen också ...
Jag älskar att Tia gör nummer två i skogskanten och inte mitt på gräsmattan ...

Jag älskar att jag den här veckan har fått umgås med dem så mycket! Vi har tagit extra långa promenader och ett par rejäla kelstunder, vi har tränat och sett enorma framsteg och vi har vilat tillsammans ... Det finns inget bättre än att dela de stunder med dem där de är lyckliga - vare sig det är att de hittar leksaken jag gömt, sträcker ut i skogen eller rullar ihop sig till en boll för att få sova tungt efter en skön promenad.
Egentligen kräver de ju inte så mycket, bara att få vara en del av flocken helt enkelt. Och många kan inte ens erbjuda sina hundar det, skamligt!
Jag är iallafall så själaglad för de två helt olika individerna på tassar vi har i vårt hushåll -  de lär mig så mycket varje dag och jag är otroligt tacksam över att få ha dem i mitt liv.

4 kommentarer:

Malin sa...

vet du vad? Jag tror de är otroligt tacksam för att få vara en del av ditt liv också.

Ingela, Zeb, Indy sa...

Älskade vovvar! De sätter verkligen en guldkant på tillvaron!

Hanna Nyman sa...

Ja, det gäller att njuta av nuet och spara på de bra dagarna:)

Anonym sa...

Trots att jag är av det manliga könet brukar jag också få sånadär hormonkickar över fru, barn barnbarn,och livets goda dar. Som någon sa tidigare, det är bara att ta vara på dessa tillfällen och njuta.
Sköt om och njut!
Dubbelmorfarn!