Sidor

torsdag 3 mars 2011

En helt vanlig torsdag ...

Man kan ju säga att vissa dagar är mer effektiva än andra och idag har jag legat i så jag är alldeles illamående nu (men inget som inte frukt kan råda bot på). Huset är skinande rent (nåja) och hundarna verkar rätt nöjda med tillvaron trots att kvällens träning blev inställd för deras del. Istället för några timmar med ungdomsgänget i Matfors tänkte jag faktiskt strosa omkring med Jenny på Barnens Hus och deras bebiskväll - men när jag väl börjat komma igång här hemma med att röja ville jag göra klart. Och det kommer väl fler gånger... nån gång. Jag längtar tills det blir ännu mer vår i luften så man kan göra en ordentlig vårstädning! Öppna dörrar och fönster och rensa varenda vrå och springa på damm och hundhår, släppa in frisk luft och solsken!






Jag har ju varit ledig i dagarna två och tagit väl vara på dem, hundarna har fått vistas ute dagtid och sprungit sig trötta. Oban är faktiskt ovanligt lättsam ;) 
I helgen jobbar jag alldeles för många timmar på för få dagar men det ger ju som sagt ett betryggande klirr i kassan och jag får ändå njuta lite av svärmors sällskap på kvällarna! :)


Jag måste visa den finaste presenten jag fått:


Den är precis lika skön som den ser ut!!


Min svärmor har sytt den själv! Helt otroligt att kunna skapa någonting sådant tycker jag och jag är själaglad för den. Den är gjord av superfin fleece och går verkligen att "krypa upp i". 


Jag har sorterat lite bebiskläder idag också... pillat lite på dem... vikt och luktat... förundrats över att något är så litet så det passar i dem... svalt hårt då jag inser att det som är så litet kommer kännas väldigt stort då det ska ut...


Nu har gubben kommit hem från sin träning så vi ska kvällsfika onyttigt ljust bröd och varm choklad! Mmm!



7 kommentarer:

Anonym sa...

Damn! Spegeln blev bra och du i den också! :-)

Anonym sa...

Pass du på och njut av solen! Den är aldrig så nyttig som nu och då särskilt för du. Vi är dock mest innomhus och snickrar, svär och donar. Men nog längtar även vi ut i solen och vårdofterna. De första tecknen har vi redan fått. Skatorna har böjat flyga med kvistar i käf.. näbben, även Pärlugglan håller revir konsär på kvällarna, tung snö rasar av taken. Så nog är våren på väg så sakteliga.
Ha det så gott och sköt noga om er!
Dubbelmofarn med opption på trippel!

Malin sa...

Ja jag längtar till en kaffe i vårsolen på er fina terass medan hundarna röjjer lös i slasket. Ja de två yngre upplagorna iaf, tanten får väl slöa med oss :D

Malin sa...

Ja jag längtar till en kaffe i vårsolen på er fina terass medan hundarna röjjer lös i slasket. Ja de två yngre upplagorna iaf, tanten får väl slöa med oss :D

Ingela, Zeb, Indy sa...

Åh så fin Onepiece du har fått!

Nicole sa...

Åh vad söt du blev i onepiecen! Var jag som hittade mönstret :D Tyckte det skulle passa dig! Kanske ska be om en sån jag med!

Anonym sa...

Snälla, kan du be om mönstret till den onepiecen du fått så kan jag be Eivor att sy en till mig? //Hanna