Sidor

torsdag 24 mars 2011

Det är farligt att somna!

Jag klev upp med Niklas imorse och påtade på ett tag, så ringde mamma och jag slog mig ner i soffan... lutade mig litegrann tillbaka... zappade till Jims värld och glodde på det ett tag... Oh,lite kyligt! Bäst att svepa filten om benen... ska snart fortsätta... 

Vips! Vaknade fyra timmar senare av hundarnas mindre angenäma andedräkt en centimeter från mitt ansikte. "Vaken?" sa fyra pliriga, förväntansfulla ögon.
Nu är jag sen, jättesen. Ungefär två timmar sen faktiskt... Jag har noll kontroll över sömnen!Jag är inte alls speciellt trött om dagarna men det känns som om jag kan sova hur länge som helst när jag väl somnar. Farligt! Måste ställa alarm på telefonen hädanefter om jag ska "vila litegranna"... 

I helgen är jag ledig och helt obokad - hör och häpna. Det är nog det bästa som finns - tomma blad i almanackan. Jag har fått N att lova att vi ska ner till Birsta och inhandla lite grejor, kanske vandra hand i hand och titta på folk och äta någon godsak på ett café (det har han inte lovat, men jag är ju så bra på övertalning...) Jag måste skaffa mig nytt smink, det är ju pinsamt gammalt det jag har. Det är bara så urbota tråkigt att lägga pengar och tid på det. Sen måste jag få tag på ett par bekväma träningsbyxor med ehum... töjbar midja :) Nu kan jag inte valsa omkring i täckbyxor till och från jobbet varje dag utan att svettas ihjäl och jag är inte direkt för att "klä opp mig" för att byta om till arbetskläder efter en timme. 

OK, utvilad och mat i magen nu. Dags att tag i dagen?
 

Ingela & Junie myser i gästsängen ...



Vid middagsbordet ...


Mmm, goood mat!


Junie håller föredrag som vanligt ...

Inga kommentarer: