Sidor

torsdag 17 februari 2011

Slött soffhäng...




Åh, vilken otroligt tråkig dag jag haft! Jag som aldrig har tråkigt, man är ju sin egen lyckas smed och jag ser ju till och med nöje i att åka med återvinningen till centralen - det blir ju himla fint sen!
Men idag har det varit kämpigt och lediga dagar kanske inte passar mig längre? Jag blir så jäkla trött och istället för att vara så kreativ och produktiv som jag planerar känns det som om jag är sitter fast med osynliga kedjor i soffan. Jag börjar med småsaker för jag vet ju att bara jag kommer igång så... men inte idag! Jo, jag har skottat bort en halvmeter pudersnö från gången och uppfarten men jag befarar att det ser likadant ut nu igen... 
Laddade för träning med ungdomsgruppen ikväll men nu har även den orken övergett mig, jag bäddar ner mig under filtarna tillsammans med Polly-påsen Niklas strax ska leverera :)
Skönt att gå till jobbet imorgon och få ordning på tillvaron!

5 kommentarer:

Malin sa...

ditt undermedvetna som tar över för att du ska hålla ändan i soffan för att låta kroppen producera ett fantastiskt litet knyte? Pöss. Nu ångrar jag att jag inte ringde för en fika så som jag tänkte förut idag... Nästa gång. Promise.

Hanna sa...

Vi hoppade kvällens träning vi med och ägnade oss åt pälsvård, hundbad och kakbak istället :)

Anonym sa...

Malin tycks mig som en mycket klok person, hör och lär av dina vänners goda råd. Dom talar samma tydliga språk som din egen kropp och själ.
DET ÄR LOVLIGT ATT VARVA NER OCH ÄVEN VILA, speciellt under särskilda omständigheter.
Kram på dig från Mor å Far!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Slappa på du bara, det kan vara nyttigt ibland! =)

Krutrut-Lisa sa...

En pollypåse kan förgylla de tröttaste stunder. Passa på att vila, det sägs att när man är ett trött preggo ska du lyda kroppen.

KRAM LISA