Sidor

torsdag 3 februari 2011

Hejaheja!




Jag hade ju hört om den där oövervinnliga tröttheten som drabbar stackars nygravida så de blir som klubbade sälar - och jag trodde minsann jag slapp! Men tydligen inte...
Jag är så jävla trött att jag inte ens orkar bry mig om att hundhåret yr runt fötterna, jag orkar ännu mindre nu svara i mobiltelefonen eller skicka sms och jag sover som aldrig förr. Minst åtta timmar varje natt och sedan gärna en eftermiddagslur på typ tre timmar ... JOJO!
Tur det går över säger de som vet.


Det värsta är att tävlingen närmar sig med stormsteg. Jag känner mig inte alls redo. Inte alls.
Vi har jättemånga anmälda och det är fantastiskt roligt, men mitt eget program är som vanligt inte fullständigt. Av typ tjugofem anmälda är det två eller tre som är från oss. Va? Det är ju egentligen katastrof! Tänk om jag då också stryker mig, hah.
Jag förstår verkligen när man väljer och inte ställa upp i en tävling om man inte känner mig klar - vare sig det är freestyle eller lydnad. Men jag vill ändå inte stryka mig. Synd att inte Oban är tillräckligt gammal, då hade man kunnat dansa sig igenom en klass 1 iallafall! :)


Om bara Niklas kunde leverera dagens middag så ska jag bege mig ut till klubben för att kolla betalningarna och ordna lite inför tävlingen. Jag ska känna igenom programmet ordentligt också och hinner jag ska jag ta plats på ungdomsgruppens gemensamma träning med Oban.
Har ni missat att Matfors BHK startat en ungdomsgrupp och en elitsatsning? Man är varmt välkommen med nyfikna frågor ... 


Jag tror jag drar en sväng med dammsugaren faktiskt. HEJ!

4 kommentarer:

Malin sa...

Du är helt fantastisk som är engagerad i träningar, tävlingar, ungdomsgrupper och gud vette allt, samtidigt som du själv har sjukt höga krav på din hundträning OCH FRAMFÖR ALLT är gravid! Gölle dig <3

Anonym sa...

Va, vare ja sa om att varva ner! Se kroppen har sitt eget sätt att ta ut sin rätt i olika sammanhang. Lyssna på den annars straffas du obenhörligt och det kan med lite otur leda till livslångt lidande. Fråga mig jag vet, och lyssna på ett gott råd! Ingenting är värt det. Så det så!
Du hinner nog med dig du också ska du se.
Ha det bra och SKÖT OM ER!
Säger en orolig Morfar!

Malin sa...

bombidom. Bara lunkar förbi på stigen utanför din cyberstuga och vinkar lite. *vink vink*

Sabine sa...

OJ vad många anmälda! Riktigt roligt :D! Men vad gör det att programet inte är klart, ut och kör för att ha roligt :)! Längtar till eran tävling, har också två oklara program med Totte och Wilma så du är inte ensam om det ;).

Tycker det är sååå roligt att ni driver på detta med freestyle och ungdomar så bra!!!