Sidor

måndag 21 februari 2011

Far å fläng!

I torsdags låg jag i soffan som en strandad deprimerad val och idag har jag flugit omkring som en idiot rent ut sagt. Nollsexnollnoll imorse samlades ett gäng på Drakborgen och gick lös med dammsugare, trasor och dammvippor. Ända fram till tio höll vi på innan det var dags att provsmaka den nya maten vi ska få från och med första mars! Det smakade ljuvligt kan jag lova och den kommer från Birstas enda riktiga matställe: Laco di Como

Jag och hundarna mötte upp Malin & Tuva på Sundsvalls BK för lite träning och trots att mitt och Obans pass började med bråk så var jag väldigt nöjd när vi åkte hem två timmar senare! Jag känner sådan stark hatkärlek till den hunden så ni anar inte. Han är ju naturligtvis helt perfekt eftersom han är ett djur och en levande varelse, men vår personkemi stämmer verkligen inte och det finns ingen i min närhet - varken människa eller djur, som kan få mig att känslostorma som den svarta lilla saten! När han ramlade över kajen i hamnen trodde jag mitt hjärta skulle brista och jag har aldrig varit så skräckslagen men han tvingar mig också att varje dag jobba med mig själv för att inte lämna tillbaka honom till Kicki i ren frustration. Kan ni då tänka er en bättre läromästare? Det kan inte jag, han hamnade hos mig för att jag ska lära mig någonting.

Förutom dagens lärdom då har jag avverkat en del av todolistan som ger mig gråa hår :) 

* Laga mat till imorgon ... (Mmm, quornlasange...) Check!
* Laga mat till idag också ... (Mmm, ugnsstekt lax med pressad potatis, romsås och spenatstuvning...) Check!
* Storhandla (Sjuhundra balubas fattigare men välfyllda skåp! :) Check!
* Eftersom det var kort datum på äggen beslutade jag mig för att göra maränger ... (Tog bara fyra timmar och tio ägg senare... suck...) Check!
* Slänga i en tvätt ... Check!
* Dammsuga & torka golv ... Nähä...
* Göra omprov till tävlingsledare i freestyle ... (Finally!!) Check!
* Mejla hundaktiv.se om hur i hela världen man plockar ut domarprotokollen ... (Jävla skitprogram, att det ska behöva vara så besvärtligt?!) Check!
* Bygga ett nytt freestyleprogram ... Ähum...
* Frysa in kongar ... (Och nära att kräkas av Klass-lukten...) Check!
* Måla en grodprins ... (Måste visst köpa mig lite ny färg, så mycket intorkad färg, häh...) Påbörjad!

Jag känner mig nöjd med min dag. Sen att typ det allra viktigaste inte blev gjort - som att bygga ett program tills på lördag, det låtsas jag inte om just nu :) 
Resten av veckan är det full rulle på jobbet med tredubbla projekt så jag orkar inte tänka på den där förbannade tävlingen just nu. Det ordnar sig. Jag har tävlat fyra gånger och fått uppflyttningspoäng tre av dem som sagt, då med program som var ihophafsat bara några dagar tidigare (och en gång kvällen innan) så varför bryta ett vinnande koncept??! *skrattar hysteriskt och rullar med ögonen* 

Titta vår fina spis! Den passar verkligen
in här i det lantliga lågtakade köket...
Men den är skitkass!!!
Varmluften måste vara på trehundra
grader för att ens värma och vanliga ugnen
fattar vi inte ens hur man får på längre.
Ingen instruktionsbok finns och när jag
kontaktade IKEA fattade de knappt vilken
modell det var. (Det står IKEA på den...)
Nej förlåt spisen, Du är bra, fortsätt fungera åtminstone ...


Mellanmål & efterrätt!
Viktigt med alla dessa mål serni när man
är ett "preggo" som Lisa sa :)



Belöning i allra högsta grad!



Nu ska de lata kelpiepatrasken (som slickat skålar idag så magarna står som ballonger) få bli nattade och matten ska släpa sin knaggliga lekamen in i badrummet, parasiten slår kullerbyttor och det är ett säkert tecken på att det är läggdags. 
Jag har så förbaskat ont i ryggen!! Det blir så när jag sitter. Man ska alltså inte sitta rakt upp och ner, man ska ränna runt eller ligga.


G'natt! 

6 kommentarer:

Anonym sa...

När du rör dig så vaggas han till sömns <3
/Malin

Krutrut-Lisa sa...

Dutti. Lyssna på tant Lisa nu. SAKTA NER! Du vill inte bli ett utbränt preggo heller. Ät mer maräng & glass. Sen räcker det.

KRAMPÅRE

Att vara någons fru sa...

Tror du hittade mig via krutrutlisa :) skönt med ett preggo till! Visst är det underligt det där med personkemi - att det finns med hundar också.

Anonym sa...

Om du inte nu vill kännas vid att du faktiskt är "preggo" på riktigt så kommer du att få svårt framgent. Du är INTE skendräktig.
Att det finns personkemi mellan hund och människa är jag den förste att skriva under på. Det är dessutom utomordentligt bra att du inser att även du lär. Det är då det framtida utbytet i dubbel bemärkelse blir stärkt och vedertaget. Du kommer att få oändligt utbyte av den hunden.
Du kommer att få ordentliga a'ha upplevelser och mången gång tankfullt tänka, "tänkte han verkligen detta" det är stunder av djup lycka. Få förunnat.
Varva ner och sköt om dig och er!
Vi tänker på er varje dag Mor och jag.
Dubbelmorfar med option på trippel.

Lill siss sa...

Mosters lilla parasit där i magen ville bara göra sig påminnd och säga: Lugna ner dig nu morsan!!
I övrigt så ska jag bara säga att Junan saknar sin moster för hon sa idag när det ringde på dörren: MOTTE Å TIA!!! Lite besviken blev hon när det inte va ni...
Ses snat hoppas jag! Puss och Kram kära sissy! <3

Ingela, Zeb, Indy sa...

Himmel vad du flänger runt!!!