Sidor

måndag 7 februari 2011

Antar jag utmaningen?

Jag brukar ju inte vara så jätteengagerad i utmaningar på nätet som pågår under en längre tid, men jag tänkte att jag provar väl det här med att fota en bokstav per dag som jag sett på ett tiotal bloggar nu :) Jag har inte riktigt förstått om det är tillåtet att det bara är ett ord som börjar på bokstaven eller om det måste vara en fysisk sak. Whatever, man gör väl som man vill? ;D

A - Ambivalent



Bebisgrejor som spjälsängar och mobiler och kuddar och ditten och datten tilltalar mig inte alls att veta något om - iallafall än så länge. Det enda jag funderat på ganska mycket är det här med vagn... Den ska vara lätt att frakta med sig och vara av "terrängtyp" och jag känner att det är väl det enda som jag vill kosta på ordentligt. Med två kelpies i aktiv ålder kommer långa promenader vara en del av livet ganska snart efter bebins födelse, det går inte att stoppa dem i garderoben direkt. Och bärsele är ju bara att glömma, jag pallar knappt att bära en tom ryggsäck i en timme utan migrän som följd. Det jag gruvat mig för är att slösa bort timmar i barnvagnsaffärer! Då är det tur att man har kompisar med nykläckta :) Lotta, Andreas & lilla Isabelle stormade förbi nu på kvällningen på en fika och de berättade om sin supervagn för hyfsat billig penning där både det ena och det tredje ingår! Toppen! 

6 kommentarer:

Hanna sa...

Hej!
Vad roligt att du hittade till min (på sista tiden lite väl gnälliga ;) ) blogg/hemsida :) Kul att du också har en blogg!

Ses på torsdag!

Anonym sa...

I umgås på ett något annorlunda sätt dänerpå böggda än va vi gär a'hennen. "En kompis stormade förbi på en fika"
Här ringer en bybo och jag är inte hemma, då ringer han till Morfars och udrar om de skall ha något från "boa" då han liks är nerepå Birsta. Mormor avger en gedigen lista och dom handlar och levererar hem på gården.
"Men dom stormar inte in på ett fika", utan sitter kvar ock pratar och mins. Så gör vi numera sedan affären försvann. Dä ä grannsämja dä stinta!
För övrigt tyckte jag det lät rätt med och om barnvagnen. Det är otvivelaktigt det viktigaste redskapet för småbarns föråldrar.
Jag mins väl hur länge vi brukade vår vagn för er och även dagbarnen.
Sköt om och vi ses åt onsdan.
Dubbelmorfarn med option på trippel!

Unknown sa...

Kolla på Blocket när nu bestämt vad ni vill ha. Där säljs nästan oanvända grejer för vettiga priser.
Om ni hittar något runt Stockholm kan jag hjälpa till med praktiska arrangemang, som transport t.ex.
Kram
Gammelfaster

Famse Bamse sa...

There can be only one!!! Chariot!!!! Kört billigare kopior av den och jag säger bara blaha blaha!!!! Men ni hinner väl ner o provköra våran???

Jenny sa...

Teutonia är lätta och inte så breda, antar att du blir tvungen att ha den i baksätet som jag? lätta att fälla ihop och styret går att flytta så du kan köra vagnen åt båda hållen. 50 i UVskydd dessutom :)Finns för bra priser på blocket :)

Johanna sa...

Hej på dej! Hittade din blogg av en slump, så vi känner inte varandra men nu fastnade jag på vagnsinlägget. Kan du inte skriva vilka vagnar du väjer mellan? Jag är i samma sits. Alla dessa födabarnsajters forum gör mig förvirrad. Någon chic liten cityvagn passar inte, utan en schysst terrängtyp vore på sin plats. Jag har noll koll. Finfina hundar förresten! Trevlig helg