Sidor

söndag 30 januari 2011

Turturduvor i Matfors...

När Linnea dumpat av mig utanför vår grind rann bara all energi ur mig. Helgen har tillbringats på Matfors BHK för min projektkurs i freestyle - vilket har varit otroligt roligt såklart, men jag har inte känt mig på topp och idag var det svårt att hålla lågan uppe. Jag har vaknat under natten med ordentliga smärtor i ryggslutet och de har legat kvar och irriterat hela dagen, det tär på humöret. Men det är sånt man får räkna med antar jag och jag är bara ovan med att kroppen begränsar mig från att göra vad jag vill :)

Jag har dessutom förevigat detta kärlekspar: 
Bushbug's Dipsy Diver "Queenie" & Red Alert's Dewi "Dewi"

Båda hundarna är fantastiska och jag önskar jag hade tid för tre hundar, för det kommer bli sååå jävla jobbigt att inte stoppa en av deras valpar i fickan. Cattledog-valpar är nog det sötaste som finns! Men att ha en hund i tävlingskondition, en under grundinlärning och påväg ut på tävlingsplanen (som dessutom är en viljestark hanne), en cattledog valp och en människovalp? Njaaaaaaaaaaaa ...
Rödgrisarna kommer födas hos Renata på kennel Working Mates, kika in där om ni känner för en sund och robust hund i lagomt format!


Nu ska jag släppa ut hundarna på en kvällskissning innan vi släcker ner för idag. Zzz...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fina foton! Kram från Hanna m flock

Anonym sa...

Jag anser det vara ett stort framsteg om du kan se din begränsning om än så lite. Valpar är söta vilken ras dom än må vara. Fråg mäg, ja vet!
Ha det gott!
Dubbelmorfarn!

Jessica , pudel & aussie sa...

Åh vilken fin bild du fick till på dom! :)

Krutrut-Lisa sa...

Åh rödvita cattlar! De är ljuvliga. Tur att man känner begränsningarna... annars hade man legat pyrt till. Men vackra är de.

Kram LISA

Malin sa...

finfint kort som vanligt =) Du är verkligen duktig.
Kram.
M