Sidor

måndag 10 januari 2011

Soldosen!






Tänk att idag har jag fått lapa lite sol!
Jag har inte förstått hur pass mycket man saknat solen förrän den plötsligt sticks i de ovana ögonen :) Jag slutade tidigt idag så snabb som en vessla ilade jag hem och bytte om till lite lättare kläder, för jag förstod att det skulle bli varmt. Trodde faktiskt att jag skulle möta mer amatörpromenerare på stigarna men vi var helt ensam med rådjuren under hela turen, jättemysigt och så varmt och skönt! Jag skulle kunnat vara ute resten av dagen även fast solen blev så låg så det inte orkade lysa på oss, men blåsan ville annorlunda så det var bara att traska hem efter en timme. Lika bra det, jag har ju ett berg av disk och ett berg av tvätt och ett berg av papper att ta reda på :) Hundarna snarkar ljudligt och det låter ju alltid som ljuv musik i en hundägares öron!
Men först ska jag unna mig en halvtimme på sofflocket och beundra mitt nya armbandsur som jag fått av Niklas (fast han vet inte om det än)!

2 kommentarer:

Anonym sa...

VISST ÄR SOLEN SKÖÖÖN! Jag är ute och motionerar varje dag med snöräven. Mora har varit mig behjälplig så gott som varje dag också ändå har vi inte hunnit med allt. Jag har ju tagit för mig onödigt mycket också. Jag har även förbjudit Kurt att skotta här med traktorn. Han ruskar bara medlidsamt på huvudet och far. Ändå går det lättare nu då snöhögarna blivit hårda och håller att gå upp på. Jag hittade en nyriven Råbock då jag var ute på försvarsrunda sist, den var ännu varm men jag såg inte till Lodjuret, bara spår. Jag tycker nog om vintern ändå trots den myckna snön. Men dä ä klart att no längtes man åt vårn!
Kram på Dig å åt'n Niklas från Mora å Mäg!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Ljuvliga sol!!! Mer av den varan!