Sidor

tisdag 18 januari 2011

Operation hobbyrum!





Vi flyttade in i slutet av maj och inte förrän nu - i mitten på januari, tvåtusenelva, börjar jag se en ljusning i kaoset på övervåningen. Var sak har sin tid heter det ju tydligen, men då man börjar inse att naveln blir grundare för var dag börjar man ivrigt, och lite panikartat, riva ut och sortera och möblera om hela förrådet. Jag har ingen lust att tappa bort ongen bland bråten.
Men det är så mycket som ska göras på en dag! Så jag ska börja med att måla en spegel och grunden på skötbordet. Man vet ju hur mycket man planerar men att det slutar med att bara hälften blir gjort iallafall :)








Jag råkade slänga ett öga på TV:n påväg upp till övervåningen där "Ghost Rider" gick - och hörde den HÄR låten! Jag skulle vilja ha den till Obans klass 1 program i freestyle, jag tror det skulle kunna passa honom, han är ju lite eftertänksam men dock snabb i de moment han klockrent. Och man kan ju tempoväxla friskt i den låten!


Nu ska jag pallra mig i säng, ledig dag imorgon som sagt men 06:30 plingar Titti på dörren för att lämna av sin lakritsräv som ska husera hos oss under dagen. Kanske att man orkar plocka med sig kameran imorgon? Bristen på ljus gör verkligen att man tappar suget totalt! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuset kommer gumman, vi har vunnit flera minuter redan sedan den mörkaste tiden. Val av låt tyckte jag var helt rätt. Som du säger går det lätt att tempoväxla i den låten och den är välkänd och publiken kan lätt hänga med. Något som också kan värderas vid en poängbedömning.
Vad det beträffar städning har vi bott här i över 20.år och mitt hobbyrum är knappt entré bart.
Ha det gott och sköt väl om varandra!
Dubbelmorfarn!

Malin sa...

Och jag kan bara drömma om ett hobbyrum =/
M

Brur sa...

Åh, man måste bara älska den där låten, den är så oerhört bra. Fast den råkar ju vara en cover också!

Hare fint sis! Kram