Sidor

söndag 2 januari 2011

Blandat bandat!

Iskall julafton 2010,
men alla var lika glada
efter långpromenad iallafall ... 

Min rara svärmor, Junie, jag,
Karin & Niklas på Neavita
på juldagen ...


Niklas grillar lax, nyårsafton 2010 ...

"Va? Nä jag är minsann oskyldig!
Jag har ingen aaaning om var Finas
stickade mössa är..."


Oban är stilla (!) ...

Efter en radda svordomar fick jag
äntligen upp draperiet!
Det tog sin lilla tid och bättrade
på huvudvärken rätt rejält men
nu är det iallafall uppe och håller
lite kyla ute när man öppnar dörren ...


Nu är vi äntligen ensamma! 
Efter åtta dagar med svärmor och sedan tre med svågern och hans familj så har vi äntligen huset för oss själva igen! :) Det är fantastiskt roligt med främmande men det är ganska skönt när det är över också ;) Får man säga så?
Igår hängde vi i soffan hela dagen, jag tänkte att jag kanske kunde vila bort huvudvärken som suttit i sedan i torsdags, men icke! Det var till och med värre idag. Jag är så urbota less på det! Nu känns det som att det skulle kunna lätta litegrann, lagom till ledigheten är slut, så vi ska beställa pizza och njuta av bara faen av de sista timmarna. Hundarna ska få träna lite trix i köket - jag ska försöka ta upp Tias stående på framtassarna igen efter att han blivit inspirerad av Emma Willblad. Oban ska få lära sig något nytt, jag har bara inte kommit på vad än ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland får man bara tänka och inte säga, men just i detta fallet tycker jag nog det va både ärligt och riktigt att även säga. Du sa ju inget ont om dina besökare bara att det är skönt att också vara ensam. (på tu man hand.)
Vi har också varit bortbjudna fyra dar i sträck på festmiddagar, och jag likt dig med en bultande panna och rinnande snorhorn.Allt var både mycket gott och trevligt, men jag är glad att komma åter till basic.
Ha en GOOOD fortsättning och sköt om!
Snormorfarn!

Ingela, Zeb, Indy sa...

Hur roligt det än är med främmande så är det ju väldigt skönt att vara själv också! =)

Jessica , pudel & aussie sa...

Vilka fina snöiga hundar!

Sigrid sa...

Vilken härlig bild med snöiga kelpieplyten! :D