Sidor

måndag 6 december 2010

KARIN 1 ÅR!

Hela den här helgen var egentligen vigd åt Specialkurs valp inom instruktörsutbildningen, men vi jobbade järnet och kunde åka till Viksjö en stund på söndagen för att gratta älskade lilla Karin som fyllt hela ETT ÅR! Otroligt!
God tårta, god middag och min underbara familj avslutade en härlig helg.
 
Karin bakom högen av paket!


"Är alla paket mina?"
Mmm! God tårta med marsipan!


"Lille"-bror, lilla syster yster och älskade mormor!



I mosters famn med den andra (favoritmosterns) present:
en gosehund såklart! :)
Och sedan i Niklas famn <3

Nu väntar ännu mera ledighet! 
Niklas har tagit ut semester för att umgås med mig under två dagar eftersom jag alltid jobbar varannan helg och de lediga helgerna fram till jul är fullspäckad! Hur gulligt är inte det? Imorgon ska vi strosa omkring på Birsta (skönt att slippa helgrusningarna!) och shoppa en ny garderob åt honom och införskaffa alla julklappar. Dessutom står storhandling på schemat och lite småfix av huset. Det ska bli så skönt att bara vara lediga tillsammans och ägna oss åt varandra som vilka tonåringar som helst! =D

Ikväll har jag också mejlat Yvonne Öster med förfrågan om man kan efteranmäla sig till Stockholmsmässan 19 december. Jag föll för grupptrycket, eller så skulle man kunna säga att Sabine och Jenny tvingade mig under allvarliga hot ;)
Jag fattar egentligen inte varför jag utsätter mig för det. Fattar ni hur höga läktarna är i A-hallen? Hur mycket folk som ryms där? Hur mycket kunnigt freestylefolk det kommer att vara där och syna en? 
Det innebär också att jag måste sätta mig ner nu ikväll och fila på mitt ofullständiga program så det är hyfsat bra och går att visa upp över huvud taget. Jag håller redan på att kräkas!

Nu måste hundarna få aktivering! De vandrar omkring som osaliga andar och jag förstår dem med bara en timmes promenad bakom sig imorse. Jag har satt som mål att starta Oban i LK1 i februari så jag har ju det jag tränar på... Kanske man ska skriva upp sina mål, precis som ovannämnda Sabine gjort? Inte för att vår lista på långa vägar kommer innehålla lika mål som hennes, men jag har en god ursäkt att jag kanske inte kommer lyckas också.


Obans mål 2011: 

Förstapris lydnadsklass 1
Starta freestyleklass 1


Tias mål 2011:

Förstapris lydnadsklass 3
Starta lydnadsklass elit
Kvala till SM i freestyle SM 2011

Sen har vi ju Pixie också!
Toinis yngsta tik (Tias halvsyster och Obans kusin) som jag ska träna och tävla i freestyle. Hennes klass 1-program har jag redan färdigt i huvudet och jag tänkte även försöka med Heelwork to Music med henne, vi får se! =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du kommer med! Övertala Linnea att åka på fre kväll så ni slipper fastna i shoppingrusningstrafiken i Stockholm. Det tog oss tre timmar sist att komma in när vi skulle till Tallin o vi alla vet ju hur det gick... Ni gör som ni vill, synd bara om inte Linnea hinner till start om det går så illa :/ Hoooooppas du kommer med! Kram Jenny med monster hundarna ;)

Anonym sa...

Ja ta mig för pannan och tänker,når skû n'hanna nensen bli vuxen å förstå att av de 24 timmer som dygne bestå av gett man å vile någre tå rûm. Du gett försöke å varva ner i ställe för opp stinta! Jag sägä för att jag VET hûr de gå om man int lyssne på kroppen.
Ä rädd om Däg å ER!