Sidor

onsdag 15 december 2010

I väntans tider ...

GÖLLE!

Ja, här hemma går vi i väntans tider.
Tia väntar på att någonting förhoppningsvis ramlar ner från diskbänken så hon kan hjälpa till att städa...
Oban väntar på att jag ska förbarma mig över honom som faktiskt har otroligt tråååkigt...
Och jag väntar på att de mangochutney (mm!)-glaserade kycklingklubborna ska bli färdiga någon gång så jag kan ta mitt pick och pack och åka till Drakborgen med familjen Nilsson/Backlund för lite lussefoton till Babylekis sista reklamutskick. 
Det osar något fruktansvärt från ugnen så det är alldeles grått i köket, jag måste verkligen ta tag i en rengöring av den! Jag fick faktiskt dra ur batteriena ur brandvarnarna så länge :)


Men nu måste jag hasta!
Ikväll vaknas det inomhusträning och Dagbladet-intervju (som jag ska försöka snika mig ur ;) och riktig genomgång av vårt program. Ikväll är det avgörande om jag ska tävla eller inte på söndag, känslan är inte den rätta och jag har fortfarande några luckor att fylla i. Men jag tror faktiskt det stora hela som gör att jag inte mäktar med riktigt om jag ska vara ärlig. Hade tävlingen varit i Huddik hade jag åkt och fått det överstökat, men nu blir vi borta två hela dagar och jag avskyr verkligen att resa med bil. Tur att jag inte kör iallafall!
Snöar det glesa flingor på fredag har vi väl oss ner, men finns det någon som helst risk att man skulle bli stående någonstans eller det pratas om kräksnö - då slösar jag inte den tiden utan stannar hemma! Hål tummarna för kallt och soligt väder!

3 kommentarer:

Malin sa...

Inget är som väntans tider. Kram.

Anonym sa...

Ja tro nog att du ha fel va de beträffa värä. De skû bli snön, å mytje snö, sa räkne mä att du bli hemme!
De vûre nog bäst både för Däg å Mäg å Mora å'n Niklas, å för Hunna å för den delen.
Ha det gûtt å sköt om er allehop!

Kristin sa...

Den som väntar på något gott... ;)