Sidor

tisdag 21 december 2010

HUND 2010 ... med mera ...

Livet med ett hus går just nu ut på att skotta. Skotta, skotta, skotta och kanske sopa litegrann. Puh! Man blir inte tjock (iallafall inte Niklas ;) av att ha en lagomt stor gårdsplan som inte kräver maskindrivet.
Hundarna roar sig som vanligt själv under tiden husmor sliter ...

Skrik & Panik tycker inte
om när matte går från gården ...


Den "lille" kelpiehannen försvinner
under snömassorna <3

Idag har jag varit ledig förutom på ett möte imorse. Jag har tillbringat alldeles för många timmar framför datorn, men jag tycker det är rätt avkopplande och jag älskar verkligen "flugan" internet, fortfarande fantastiskt!
På eftermiddagen förbarmade sig svärmor över mig och vi åkte till Stor-Ica för att införskaffa julmaten, puh! Dock gick det smidigare än väntat.
Till middagen unnade vi oss att rackletta, mmmmmm!
Efterrätten slank ner hos familjen Nilsson/Backlund där jag och Niklas fick en sådan otroligt fin julklapp att jag grinade hysteriskt. Japp, SÅ fin var den faktiskt.


*frääääääs*

Fetaostsallad, fet ost, röd paprika,
gul lök, kyckling, fläskfilé m,m ...

Det är otroligt skönt att vara tillbaka i norrland! 
Efter åtta timmar i snöstorm släppte Linnea äntligen av mig på Malandsvägen på söndagkväll, då var vi båda så trött och mättade på helgens händelser att vi inte hörts av sedan dess! :D
Att tävla på en mässa inför hundratals människor tar på krafterna kan jag säga, pjuuh! Men vi är nog alla tre nöjda med vår insats. Lisabet hamnade på TREDJE PLATS dessutom!!
Lilly hade problem med miljön, vilket var väntat, men jag är otroligt stolt över Linnea som gjorde det bästa av situationen och ställde sig på plan med målbilden att inte bryta! 
Tia gjorde såklart en kanonjobb, min lilla stjärna! Naturligtvis påverkades hon också av miljön, vem gjorde inte det??! Men hon jobbade bra ändå och trots många missar i programmet så var jag skitnöjd när vi sprang av plan! Vi hamnade på åttonde plats, och det är bland stora freestylenamn som Agnes Mohlin, Frida Binette och Linda Laikre!
 Resultat finns om du klickar här!
Det har varit en kanonhelg trots besvärligt väder och att allt inte riktigt hanns med som det var tänkt. Tack snälla, snälla Annika med familj för utsökt middag och trevligt umgänge på lördagskvällen! Och tack min käraste Fina för att vi fick sova i din lägenhet och tack älskade svärmor för att du passade Tia på lördagen. Och tack ni som hängde på oss för stöttning! ;)

Lisabet & Mirra i mitten,
bronsplacering Agria Freestyle Cup klass II !
(Förlåt Agnes Mohlin, men
du fick offra dig, jag satt för
trångt för att få bättre vy :)

Hundarna i utställningsringen var ingen av dem något att hurra för, tyckte jag. Jag undrar hur det ser ut i whippetringen på en vanlig utställning, hur många åker ut på en tvåa? Bland kelpisarna nu var det sååå tunna hundar! Jag kan med näsan i vädret säga att Oban skulle kunna mäta sig mot hannarna i öppenklass, (men då är han exceptionellt snygg också! :) 
Nej, mer massa åt folket och mindre lurcherliknande kelpies!
Men det jag gillade var att jag inte såg något tråkigt mentalt hos någon kelpie den här gången, motför när jag var där för två, tre år sedan då jag tyckte varannan hund backade eller försökte komma undan domaren. Till och med de annars så småhispiga unghundarna var vänligt inställda och var alla glada och framåt. 
Det har sagts förut (typ 874587y69646 gånger under mässan), kelpien är den ultimata hundrasen för den aktiva personen, som ändå vill ha ett liv! 

3 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Vad roligt att det gick så bra för er! =)

Anonym sa...

De där sista påståendet tyckte jag lät mest som en klyscha. Vilken hundras tillåter inte ett liv utanför hunden? De hundar jag haft har delat mitt liv med mig och er + att dom gett mig ett rikare liv och framför allt oförglömliga, eviga minnen. Mins legenden "passen"
Ingen är nöjdare och gladare än jag att ni är åter hemma, helskinnade.
Ses, åt aftan!

Anonym sa...

..ingen glömmer väl " Pass - legenden "..lika lite som " Morfar- mannen, myten, legenden... ;-) / Moster