Sidor

fredag 10 december 2010

Flitig träning!

När det är så här kallt så vill man INTE vara ute och träna hund. Jag vill knappt vara ute över huvud taget och jag tycker inte det är värst mycket varmare inomhus och ändå gruvar jag mig för att gå ut till lådan och hämta in månadens elräkning, bläääk.
Några av oss har lyckats att nästla oss in i Tibnors lokaler tillsammans med Räddningen, där det iallafall är skydd från väder och vind. 


Lisabeth och Mirra tränar
i Tibnors lokaler...


Linnea och hundarna ser på...

Mirra ...

Men vi har också förmånen att få hyra Tinas lokaler en stund för att peppa inför Hundmässan nästa helg. Inte för att jag kan säga att jag kom någonstans på mitt program. Strax innan jag åkte gick jag ut på en länk som Hanna skickat och hittade det här:


Linda Laikres program, samma låt, samma tema, nästan samma rörelser!
Det kändes ju inte alls roligt, men nu några timmar senare inser jag att jag får göra ett helt nytt program med ny låt och nytt tema... Eller så får jag åka ner och göra min version av programmet och bara ha kul? Med tanke på att det är ett ganska givet tema så har man ju inte så många rörelser att välja mellan heller...
Usch, jag börjar ångra rejält att jag anmälde mig nu.
Förutom att jag inte kom någonstans på min träning till tävlingen, så fick Oban lära sig externbelöningen godis i skål och göra några stegförflyttningar i fotgående (han tränger som en oxe!) Pixie var också med! Jag började med att mata "snurr" för att få det att fastna i muskelminnet och så fick även hon lära sig att man kan få plocka sin godis ur en skål om man gör rätt! En stor fördel med att träna tre hundar är att det blir effektiv men kort träningstid och många pauser, vilket jag tycker ger en fräschare och mer arbetsvillig hund. De kan ju trigga varandra rätt bra också av att se varandra träna.

Linnea placerar ut "rutan"
medan Nikki ser på...

Kängan (Obans storebror, syns va? :)
och hans son Sulan...

Linnea och Lillys program
sitter perfekt!

Nu ska jag ställa mig i duschen och sedan glida i min One Piece =D 
Jag hoppas på att Niklas får skjuts med någon arbetskamrat efter deras julbord så jag slipper gå ut något mer idag, jag måste samla kraft inför en helg på draken. Usch!

3 kommentarer:

Linda & Nova sa...

Varför kan det liksom inte vara behaglig kyla istället för minus 15? När håret blir vitt när man går ut en sekund strejkar jag. Snö i all ära men nån måtta torde det finnas.Haha, så du har en One Piece nu :D Avundsjuk!! Jag vill passa på att slå ett slag för overallen..finns det overaller för vuxna? Lycka till med dina framtida projekt, det där grejjar du ju! Heja!
Kram!

Anonym sa...

Jag förstår att du känner som du gör men ska ja va helt ärlig o försöka vara opartisk så tycker ja ditt program är bättre! Hon försökte göra det komiskt men de lutar mer åt lite löjligt om ja ska va lite elak. Kör ditt race, det kommer bli bra! // Jenny

Sabine sa...

Jag tycker helt klart du ska köra ditt program och personligen precis som Jenny gillar jag ditt mera! Detta program använde Linda typ sista gången på NM i januari 2009 (då det är filmat), nog kan du köra dit nu nästan 2 år senare?! Händer hela tiden att folk tar låtar som andra redan haft tex Wilmas nuvarande låt, bara man sätter sin egen prägel och inte bygger sitt program genom att härma de andra som haft låten innan vilket varken du eller jag gjort och ser då inget hinder att köra samma låt! Detta händer hela tiden att andra tar låtar som redan är använda av andra, ingen har ensamrätt om en låt på freestyleplanen ;-)! Kör på du, ni har ett toppenprogram och jag tycker du ska köra det i Stockholm!!!