Sidor

onsdag 3 november 2010

En ledig onsdag ...

Idag har jag fått rå om mina föräldrar och min systerdotter halva dagen! Hjärta! 
Oban fick sedan följa med på bootcamp hos pappa till och med söndag så jag inte behöver oroa mig att det bakas oönskade kelpiebarn medan vi är på jobbet. Han är bara åtta månader men alltid varit så mogen för sin ålder och det är ju alldeles förträffligt i träning men det gäller ju att ligga steget före för att han själv ska må bra och utan en äldre dominant hund blir det ju en utmaning :) Meeeen som sagt, det är ju inte någon liten sällskapshund jag skaffat så man får ju "bita i det sura äpplet" och lära sig saker. Men jag ska inte sticka under stol med att det är jättelugnt och skönt här hemma nu. Tia som löper ligger ihopkurad i sin bädd och är inte alls särskilt sugen på att gå ut i regnet, passar mig bra ikväll då jag strax ska ta tag i övervåningen, sex månader efter inflytt :)
Karin har iallafall varit en helt underbar liten solstråle och det sved i hjärtat när de åkte hemåt...   





Idag flyttade en ny kärlek in till oss och jag har dammsugit i fyra timmar i sträck med paus för middag och lite surfande. En sväng med hunden så är det övervåningens tur!

4 kommentarer:

Malin sa...

härligt med familjen. Dammsugaren ser ut som en polkagris *mums* eller så är jag bara godissugen?

Karoline sa...

Ja det är en väldans söt unge det där och damsugaren.. men fyra timmar??? :) shit. ja det var bra jobbat :)

Mosters lill gris å sissy sa...

Tittar på kort här på din blogg med Junan i knät, ä dä ja? Säger hon till alla utom Niklas, då säger hon ilaks! (typ...) och ser jätte glad ut!
:)

Anonym sa...

Det val tomt a'hennen å ätte I å'n Oban had fûre å int han ja träffe er hällä. Men dä tänk ja ta igen i vecka här.
Ha'ä gûtt å sköt om I!