Sidor

onsdag 29 september 2010

Pappa är fortfarande min idol!



Idag har min älskade pappa varit här hela dagen och hjälpt till med sådant som vi stadsråttor inte rår på; att bygga en hundgård och fälla träd! 
Jag försöker inte vara i vägen för mycket och glömmer bort mina arbetsuppgifter då jag vill göra flera saker samtidigt så ibland står vi där med nät men inga stolpar! :)
Imorse hann jag röja bort lite sommar, inte utan vemod i hjärtat. Krukor, trädgårdsredskap och torkvindan fick flytta in i härbret under vintern. Jag lääängtar tills våren då jag får plocka fram allting igen!


Efter att pappa åkt hem för dagen åkte jag till klubben några timmar för träning och promenad med Linnea och gänget. Oban känns riktigt fin! Jag blir många gånger otålig på att han inte kopplar lika snabbt som Tia, men så är han bara sex månader också. Och att han ÄR lite korkad har vi ju sett bevis på några gånger ;)
Men han har mycket fin kontakt på planen och är villig till att jobba, även om han lättare blir distraherad nu av annat runtomkring. Samtidigt som jag tycker det är jobbigt att han har mycket vakt och osäkerhet i sig just nu så är det otroligt utvecklande och man lär sig dubbelt så mycket, om inte annat om sig själv. Och det är ju ingen liten sällskapshund jag skaffat, det visste jag ju redan från början!


Nu har elden i kakelugnen brunnit ut och vaniljglassen oppäten, dags för en varm dusch, Idol och sängen. Fan, jag är så nöjd med mitt liv, jag har allt jag kan önska! 

2 kommentarer:

M sa...

gud vad glad jag blev av att läsa dagens inlägg! Speciellt den sista biten! Det är du värd. Kram.

Ingela, Zeb, Indy sa...

Pappor är väldigt bra att ha! =)