Sidor

söndag 26 september 2010

Lugnt i huset ...

I lördags sov vi i tält för första, enda och sista gången i år.
Det är väl tio år sedan sist, och neeej - det var ingen höjdare den här gången heller. Niklas, som tyckte att oooh det ska bli så mysigt, sov inte många timmar den natten. Jag sov naturligtvis. Jag sover så fort jag får chansen, så fort jag sitter eller står still för länge så somnar jag. Men jag vaknade var och varannan timme, av kyla, av tältvägg fastklistrad i ansiktet, av Niklas knä i sidan eller av att sovsäcken låg hårt rullad runt kroppen då jag halvt slumrandes försökte kravla mig tillbaka till min sida av tältet eftersom marken lutade.


Jag vaknade till en iskall men strålande söndagmorgon, helt gömd inne i sovsäcken. Annars fryser man ju om näsan och jag avskyr det!
Sömndruckna masade vi oss till den varma båten där familjen Blixth huserade och blev bjudna på god frukost! 


Efter lunch på hamburgeria åkte vi tillbaka till Viksjö där vi också varit på lördagen och firat stora syster yster, nu för att hämta hem hundarna och bli bjudna på söndagsmiddag. 
Jag fick även följa med syster Kristin ut i skogen på hästryggen med hundarna rusandes runt benen. Jag kommer definitivt ha rejäl träningsvärk imorgon! Trots att det går flera år mellan de gånger jag sitter på en hästrygg är jag aldrig rädd, det kanske är som att cykla, har man lärt sig en gång så...?  Däremot är jag väldigt orolig över att nästa gång min syster ska upp på samma häst så är stackaren helt okänslig :) Med tanke på att det enda man behöver göra på hennes hästar för att styra dem är att luta sig framåt eller bakåt så borde det inte kunna gå åt skogen!




Nu ligger hundarna helt utslagna och Oban orkar inte ens följa mig som en skugga trots att jag rusat upp och ner för trappan sedan vi kom hem, han glor då och då från bädden, men att vara på bootcamp hos min pappa och sedan ut på långtur tar till och med på en kelpiepojkes krafter. 




Jag har dammsugat, plockat och tvättat en maskin så nu förtjänar jag en lååång, het dusch! 
Sedan blir det efterlängtat kvällsfika med gubben när han kommer hem från övning med båten. 
G'natt!

1 kommentar:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Hihi, nej tält är helt klart överskattat! Jag gillar en riktig säng och tillgång till toalett.