Sidor

tisdag 21 september 2010

Klagan...


Herrn i huset klagade på att han aldrig fick vara med på min blogg, så här är han i fulla muggar med att breda smör på kvällsfiksmackan (älska kvällsfika!). Visst är han hjärtslitande bedårande?

Jag är trött så ini norden. Trött på jobbet, trött på hundtränande (tills jag står där med en kladdig köttbulle och villig hund) och otroligt trött på uppbokade dagar. VARENDA helg till mitten av november är bokad. Är det inte jobb är det hundutställning eller utbildningar. Jag blir så trött på mig själv, men nu får man minsann stå sitt kast.
Igår och idag har jag varit förtvivlande slö och när jag traskade hem med Oban efter att ha hämtat honom hos Toini började huvudvärken snabbt gå över i migrän och väl hemma fick jag svälja två tabletter och slänga mig i sängen. När Linnea knackade på var det värsta över med koordinationen var inte den bästa så en tallrik med mat åkte i golvet istället för att mätta min knorrande mage...
Jag förstår verkligen inte var all den sprudlande energin tagit vägen som jag haft i flera veckors tid tagit vägen! Den liksom försvann spårlöst i lördagsmorse... men förhoppningsvis infinner den sig snart igen :)

Ni har väl inte missat Lie to me på TV4+ ??

Jag längtar så mycket efter att baka! Kanske är det något jag borde gjort istället för att sitta här och surfa omkring på freestylesidor, men det är ju så förbaskat roligt så man sitter ju timmar istället för de få minuter man tänkt sig.
Men snart så fyller jag ju år och då ska jag baka den ena efter det andra! :)

Här kommer min önskelista förresten:

En dammsugare med lång sladd
och lång sladd, hyfsat tystgående.

Tack!

4 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

JAg är också trött. Kanske något som går just nu? Måste hitta någon med energi som kan smitta mig med det!! =

Anonym sa...

Behöver ni energi? Då behöver ni umgås med min nessi! I helgen kom det fram en människa jag knappt känner som jag dock mött ibland och sa " jag blir alltid på så bra humör av att se din hund"!

Anonym sa...

Haha, ja vet varför du e trött! Ta ett gravtest! hahaha ;)
Förresten, era elslösare, både dator o TV igång??? Shame on you.. ;) kramar i massor!!! // Jenny

Anonym sa...

Hej gumman!
Jag tycker att du ska baka och dansa ist. för dator och TV, ändå tror jag inte du är nån dator- och TV-freak, det kan ju också vara lite avkoppling.
MEN vill man ha energi ska man vara kreativ, t.ex baka eller dansa, eller teckna, fotografera eller gå i skogen (javisst ja, du gör ju allt det där också!)
Då så, ta det lugnt bara emellanåt så, och kom hem och låt mamma ta hand om dig lite (INGET KRAV, bara ett förslag, lägg det INTE på måste-listan!)
Puss och kram från mammis