Sidor

lördag 4 september 2010

Freestyletävling & dop!

Sixten Petter fick sitt namn
och vi fick äta god tårta och
umgås med lite trevligt
löst folk!


Jenny & Manne var jätteduktiga
och Jenny var söt som socker i rosa! :)


Lisabeth och Mirra fick uppflytt!


Sabine bor lååångt norrut
och åker på tävlingar
över hela landet.
Snacka om eldsjäl!


Tina och Kängan fick också uppflytt!


Jaaa, och så var det vårt nummer då...


Jag, Linnéa och Tina skrev ett program i måndagskväll,
ett enkelt och lättsamt program.
Tisdag orkade jag bara lyfta vattenglaset
till munnen för att svälja värktabletten
mot feber och skräpigt mående...
Onsdagmorgon tränade jag momenten var för sig
och gick sedan på jobbet till åtta på kvällen.
Torsdag efter jobbet åkte jag till valpkursen.
Fredag var det parkväll med Malin och Ante.

Så jag tänkte att jag improviserar ihop, för jag minns bara de två första momenten från programmet. Jag hade ju ändå betalat in och det kan inte blir mer än att man inte får några poäng...
Min plan var att köra på så länge jag kom ihåg vad vi kan för grejer... Strax innan det var vår tur fick jag panik och tänkte åka ifrån alltihop. Men med tanke på hur mycket skit jag hade fått ta isåfall klev jag och Tia ut på planen och hade hyfsat kul. Tia kändes helt oengagerad och undvek kommandon, men vi fick beröm. Och poäng som räckt till uppflytt, 77,75! :)
Precis som jag antagit så var tiden för kort, endast 2:04 och minimum är 2:30 i klass II, så vi blev diskade. Jag har försökt memorera några rörelser till imorgon så får vi se om det håller för att ta oss igenom ända till slutet.
Det roliga var att läsa protokollen...
Av ena domaren fick jag betyg 4,5 av 5 på koreografi. Och av den andra fick jag 0 av 5...???

Imorgon är en ny dag!
Gnatt!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag kan stå med klockan så kan du snegla på mig lite då o då så viftar ja åt dig att fortsätta ;)

Ingela,Zeb, Indy sa...

Lycka till idag!!! Jag tyckte ni var super i går oxå! =)