Sidor

torsdag 30 september 2010

Det tar sig!



Hundgårdsbygget fortskrider utan större missöden, bara jag koncentrerar mig på vad jag gör och inte säger till pappa att "jaa-adå, jag har satt regeln mot rätt streck" fast det inte alls stämmer så vi måste göra om alltihopa :)
Det blir jättebra och jag är så nöjd! Hundarna kommer få mycket yta (även om jag hoppas på att kunna göra den större framöver) att strosa på och ha det varmt och gott inomhus. Jag har googlat lite om berikning som man kan använda sig av i rastgårdar och jag ska med tiden fixa en låda med träflis i som de kan gräva i och så ska de naturligtvis ha ställen att hoppa upp och ligga på. Nätet är högt så det är ingen fara att de kommer över, men det är fortfarande lite småfix med de nedre kanterna och så. Jag är så glad, det blir så mycket bättre än jag tänkt mig!

Imorgon jobbar jag hela dagen så pappa måste jobba själv, tråkigt. Har jag sagt att jag har världens bästaste pappa??
Helgen ska också tillbringas på Drakborgen tyvärr, men fördelen med jobbhelger är att kvällarna är vigda åt vila = snarra och film :)


5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där blir ju jättebra! Ska de vara inne på logen eller hur är de tänkt? kram Jenny

Anonym sa...

behöver ni mer pall kan Robert fixa ;)

Kristin sa...

Det där blir ju jättebra! Vår pappa är bara bäst! :)
Men, får inte hundarna snöraset i huvet där mellan garaget och härbret? (Storasyster tänker på allt sånt vet du, vis av sina misstag...)

Ingela, Zeb, Indy sa...

Härligt med hundgård! Och det verkar ju bli jättebra!

Anonym sa...

Risken fins att dûm kan fo ett som anne i skallen men ja tro nog att dûm hinn unna om dä ä så. Men vale mytjen snö kanne bli högt nog för ti å tase över. Så varte ju för Arja a'hennen. De kan nog bli hård skûta å framma döra. Vi fo fûll si hûre dä bli. Å düm fo tak över huve inne i häbret.
Ha,ä gûtt å sköt om, å vi ses åt måndan. Käret Morfarn! (ättä å ha läst de hann rubrikern)