Sidor

söndag 29 augusti 2010

Helg i hundnördens tecken!

Oban, Opal (Gismo), Oyster
och mamma Ilandra.

Vilken fullproppad men lyckad helg det har varit!
Först fina resultat och en jättetrevlig tävling i lördags där vi kom snäppet efter Linnéa och Nikki - Aussie Action's rules!
Och så superkritik på dagens utställning på alla AA-valpar och i uppfödar -och avelsgrupp.
Jag är helt sluuuuut! Men oootroligt glad över att känna så många fantastiska människor.




1:a HP, BIM
"Mycket välformad valp med goda proportioner.
Vackert huvud/uttryck, ännu något stora instabila öron. Utmärkt hals, överlinje och svans. Välformad bröstkorg för åldern, härlig benstomme och korrekta vinklar. Mycket bra päls. Trevligt temperament. Trevligt visad. Rör sig med parallella rörelser."


166 poäng, en andraplats
efter Linnéa och Nikkis 169!


Platsliggande 10
Fritt följ 8,5 (position)
Läggande 9 (lite sen)
Inkallande med ställande 9,5 (sen ingång)
Sändande med ställande 10
Apportering 10
Fritt hopp över hinder 0
Fjärrdirig 7 (dubbelkommando på läggande)

Helhetsintryck 8,5


Nu sover hundarna som stockar, Niklas kollar på slagsmål med polare och jag har en godisskål på magen och American History X på TV:n. Det blir en tidig kväll ikväll trots att jag har sovmorgon imorgon! Egentligen skulle jag vilja orka packa upp grejorna jag köpt på IKEA och ta itu med sovrummet på övervåningen, men jag gör visst inte det idag heller... :)

3 kommentarer:

Malin sa...

åååh duktiga hundar du har! Fina fina Oban och Tia. Jag är så avundsjuk på dig=) Fast så är det ju din förtjänst att de är så fina. Jobbar du mitt på dagen imorgon eller?

Karro & Grabbarna sa...

Nu skriver jag, för det var väldans längesedan jag kommenterade eran sida, men jag läser nästan varje dag :) Underbart med bara hundhelger ibland. Stort Grattis till dina söta två :)

Anonym sa...

No tyckte ja att ja såg en skymt tå en hunn därpå nan tå de förste korta. Annars va're fûll mest skrythynna tytje ja. Men han hadd fûll int fel i allt han sa om'n Oban i alla fall. Nan litte hunkär va'n fûll ändå dommarn dan. Å Tia vet vi ju ha potential. Kul att du lytjes stinta! Här hennen hûll'e på ¨vära vintern snart 0,0.gr i marest.
Ha'ä gûtt å sköt om!
Kram från jaktnördmorfarn!