Sidor

torsdag 12 augusti 2010

Kyrkskogen...

Jag har egentligen ingen aning om vad skogen bakom Sköns Kyrka heter, det kanske står på eniro men vad spelar det för roll? Kyrkskogen passar väl bra? "Vår" skog. Där kan man gå en mindre promenad på en halvtimme eller så kan man ströva runt runt i två timmar, alltid finns det nya stigar känns det som. Vi har aldrig mött någon där på de här två månaderna så jag undrar vad alla de som bor runtomkring oss rastar sina hundar?
Regnet strilar ute, men jag har full skyddsmundering för sådant väder. Jag ska bara gå upp och hoppa på min sambo så vi kan äta frukost tillsammans först.


Breda mjuka stigar och
små grusvägar...



Kamouflerad...


Matte, vart tog du vägen?!


Ormbunkar i massor!



Igår vad luften där oppe i skogen fylld av vitt dun. Helt omöjligt att föreviga på kort naturligtvis. Men det var sagolikt vackert (om än skitjobbigt när det drogs in i näsan) när solen lyste genom det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäg skulle byte överskrefta från Körkskog tell Jaktskog å sen skulle ja kunna skrive en hele'n bibel om ämnet. Dä ä bära å'ti ta vära på ögonblicka å njut. Samma ögonblick komma aldri nensen tebakars. Dä ä dock väl att bevara tûcke minnen.
Vackra bilder sûm väcker minnen.
Ha det gûtt, sköt om å njut!
O bygds Morfarn!