Sidor

lördag 10 juli 2010

Kelpiepatrask!

Oban Den Förskräcklige,
som pappa kallar honom...


Vackra, vackra Nikki!
VÄLDIGT urfälld men
man ser ändå hur en
kelpie ska se ut!


Barbröstad men grann ändå...


Nikkis annars så fina "byxor" är nu
bara tunna, tunna strån och svansen
är förskräcklig!
Hon som fått JÄTTEFIN kritik
åkte ut på en 2:a nu senast i Trondheim.
Undrar varför? Höhö.


Plattskallen!
På detta kort ser huvudet
smalt och långt ut, vilket
det i och för sig också är,
men jag tror definitivt det
kommer bredda sig ordentligt.


Kolla lååångsvansen! :)


Lilly har blivit fin det sista året,
lite mer päls på det där så...


Den uppdragna stackars whippeten.
Hårlös och mager...
Tjugo kilo KLASS till så! :)

Jag och Linnéa har bestämt oss för att samla så många Aussie Actions-hundar vi kan och ta uppställningsbilder på dem. Plättlätt eftersom större delen av dem bor i närheten! :)
Så en helgdag några timmar med fotografering, gott fika och lite träning? Visst?

Undras bara när den helgdagen ska infinna sig? Kollade min almanacka idag (visst, jag är sååå eftertraktad ;) och det är inte många oplanerade helger. Inte förrän i slutet av september.

Niklas simmar i havet igen ikväll och leker nödställd så jag ska vira en filt om mig och vänta på att min bror och hans söta vill bli hämtad från den förskräckliga Gatufesten.
Jag är rätt nöjd med min dag; Malin, Maggan och barnen röjde på Drakborgen så jag fick stilla min längtan efter dem litegrann iallafall. Sedan selades Tia och vi powerwalkade runt Maland tills svetten rann och väl hemma igen hetsade min sambo mig till så många armhävningar och situps så jag nog får åka bil till jobbet imorgon. Men han tröstade med den godaste chiliconquornen, mmm! Jag har även hunnit att träna Oban ensam, jojo, bättre sent än aldrig heter det ju. Och så har Linnéa varit här så jag har fått hundprat-abstinensen stillad!
Dessutom har jag ju handlat upp mitt presentkort på Stadium; en skrikrosa sport-BH och två stycken campingstolar - ursnygga! Har man skaffat sig en utställningskelpie så måste man ju rodda för långa dagar vid ringen ;p

Nu ska det bara tejpas lite öron igen så kan jag lägga upp de nyraspade fötterna på bordet och zappa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oban - den förskräcklige! ;) Ja, han ser verkligen galen ut!
Kram Challis

Anonym sa...

Men stinta vaärä fö språk du använnä? Dä ä no hart när int mer än hårta ja ha förmågan å förstå. Å'så dehann hunnspråkä, begrip du int att ja val avundsjuk då ja hörä tuckerann. Vem skû ja prata hunn mä om dägan? Å nu ä katta borte å så dä ä just int na heller ti å språke om. Derannä mä å hä tapen ti öra åt valpen ä häller ingan ja begrip. Hur gjorde dûm före tapens tid då? Spjälke dûm öra äll bann dom opp dûm vä strängen kanske. Äll hadde alle hunna hängöra på dän tin?
Du si att ni gûrme brano mytje å.
Vi ha i alla fall sommar å ja bada i sjön i går, hur värmt vattne va vet it ja för termometern hadde frûse sönder. Den kom fûll åt botten å nan is.
Ha'ä gûtt å sköt om!
Snorit Morfarn.