Sidor

måndag 5 juli 2010

Guld & gröna skogar ...

Mamma, jag, Oban & Junie rensar
jordgubbslandet i mitten på juni...
(Den enda som slet bort rätt saker
var nog mamma.)


Foto: Jon Genberg
Vackra baggar som krälade omkring
liljorna. Alla utom mamma
tyckte de var fina...
Det är tydligen INTE bra att de är där :)


Två olika sorters syrener finns
det i trädgården; en lite grövre
med mörklila färg och en med tunnare
kvistar och ljuslila ljuvlig färg!


Den här blomman fick jag syn på en morgon
och blev jätteöverraskad då den inte fanns
där kvällen innan! :)
Söta små knoppar hade den, som
små spermier liksom.
Vahettere...


Tänk att jag står på jobbet och dagdrömmer om min "trädgård" där hemma. Ser framför mig hur jag måste sätta nät över jordgubbarna och slå långgräset runt gungställningen... Vad ska jag göra med plätten ovanför jordgubbslandet? Ska den fixas till eller ska det bli en rastplats för hundarna? Hur tar man hand om häcken mot vägen? Ska den klippas eller kommer den inte bli något högre? Måste jag rensa ogräs från grusgången?
Vi har fortfarande inte fått tummen ur och plockat fram den efterlängtade nyinköpta trimmern! Men imorgonkväll så kanske :) Men det ska ju ätas middag och motioneras hundar efter arbetsdagen också, så tiden rinner bara iväg trots att det är sommar.
Jag är grymt tacksam över att Oban får bra aktivering hos Toini på dagarna så jag kan lägga mer energi på Tia på kvällarna. Nu närmar sig ju tävling med stormsteg också (aaaaaah)!

Nu är den här dagen till ända också. Hundarna har fått ett rejält mål mat efter träningen så de snarkar nöjt i hallen. Niklas brer ut sig i soffan framför Ultimate Fighter och grannarna har släckt hos sig. Jag ska smörja mitt kräftröda ömma skinn och krypa ner mellan svala (haha, 28 grader varmt uppe!) lakan och ställa väckaren på tidigt så jag kan ta en promenad innan jobbet. Morgondis, ensam i skogen och fågelsång är en bra start på dagen!

1 kommentar:

Krutrut-Lisa sa...

Vallmo :-)

Kram Lisa