Sidor

tisdag 8 juni 2010

Onsdag åttonde juni!

Tilde tar med sig Junie på upptäcksfärd!


Junie bär omkring på mina nycklar.
(Jag kanske borde kolla var de är nu?)


Niklas busar med Oban.


Den här svarta lilla knäppskallen skulle kunna
somna såhär, vill verkligen inte släppa!
Men nu har faktiskt Niklas (!) lärt honom loss
och det är ett riktigt kelpie-utspott! :)


Fina fina fina lilla hjärtat!


Malin, Junie & Oban plockar maskrosor.


Fina fina fina lilla pojken...


Junie tyckte faktiskt det var roligare än
hon ger sken av här! :)


Tia följer Tilde hack i häl för i
Tildes närhet finns det både lek och mat!



Niklas & Tilde gungar!


Det har varit en fullspäckad dag idag! Både familjen Söderkvist/Genberg och familjen Nilsson/Backlund har varit här. MYSIGT!
Sen har jag också hunnit med sökträning och några koppar kaffe med Linnéa. Oban fick så mycket stryk av Lilly idag att det till och med gick hål (en plutterispa under ögat alltså). Men om man lär sig att hålla sig still då gamla tanter kräver det så behöver det ju inte bli så. Eftersom han kissade ner hela sig själv och halva köksgolvet har han även fått en dusch, så nu är han verkligen helt utslagen, stackarn.
Imorgon blir det definitivt en lugnare dag, jag ska träffa mitt underbara projektekipage Meit & Linus! Och sedan en middag hos mina föräldrar. Hjärta!
Vi blev inkallade till Berners idag för att lämna igen våran lånebil eftersom en kund ville provköra (!). Alltså fick Niklas skynda från sin miniövning med räddningsbåten för att hinna lämna in den till strax före 15:00! Vad händer då tror ni? Jo, jag får sitta och vänta i fyrtio minuter på att få höra att Skodan visat nya felkoder under provkörningen. Skrattretande! Vi fick en ny lånebil, en Passat den här gången - som inte rullat en meter. Inte lika bra tryck som räser-Audin men bra mycket bekvämare än Skodan ;) Inte heller hann vi ju tanka upp Audin vi lånat så det slapp vi iallafall betala för. Fattas bara... Den här bilen har också en knapp som handbroms, startar sig själv om du får motorstopp och en liten klump till nyckel du stoppar in i ett fack för att starta :) ALLT är bara el. Tacka vet jag tejpa-ihop-med-silvertejp-bilar.

Nu ska jag rasta kelpieskräpen och sedan tippa omkull mig. Så trött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

De va na tag nu sen ja va in å titte på na blogger, men ti dehanne gråvärä å regne ä're jussom e lämpligt'e jära. Å månge bilder vanä. Men du jet ju ta å införliva även Lakritsräven ti förtexten nu, han hör ju tell familjen nu om än han tycks ha en egen uppfattning om va han kan "pisse" å int. Å hûr gårä mä stakete? I jett ju ha nanting där så att int hunna ta säg ut på vägen. Fo ni int tag på nan soffe fo fûll jag ta å slå ihop na bräbiter tin soffe. Ja tänk då int hyvle locke för då bli ni bära settenes där i onödan. Du jet ha däg häråt så ja fo ta hant om valpen na tag, ja ha en bestämd känsla av att I skäm bort'n. Å n'dan jädra bil'n skû vi ta e alvarligt "talk about". Ett stort fel ä ju dock att lemne nanting tell Berners. Düm ha aldrig hatt na ryckte om säg å vära varken billig ell snabb. eller särskilt noggrann heller för den delen. Men då I ha löst ut'n å hatt er hitåt (om han håll så långt) så ha ja na riktigt bra ersättare för Berners.
Ha dä gûtt å sköt om I.
Ses snart!

Krutrut-Lisa sa...

Härliga dagar ni har framför er nu i livet som husägare! Grattis & vad glad jag är för er skull! Lille Oban då... ja lakritsräven är ju gölligöll såklart.

Kram Lisa å tjejjorna