Sidor

tisdag 1 juni 2010

Kursavslutning m.m!

På den här soffan har jag tillbringat
största delen av både måndag och tisdag...
Läst, fikat, solat, snarkat eller tövlat med hundarna.
Klädtorkställningarna i bakgrunden är en provisorisk
lösning så inte Oban tar sig ner på vägen.
Jag började sätta upp nät idag men det var så
svårt att jag började gråta och gick in och åt
ballerinakex istället.



Båda två låg och gnagde länge på den här
rullen som nätet satt på.
Så aktiverar jag mina hundar :)


Idag var det sista gången på freestylekursen!
Varje ekipage fick visa sitt intro och de är
så grymt duktiga! Jag hoppas verkligen
majoriteten av dem fortsätter.
Här är Tina & kelpien Sulan 1 år (Obans brorson :)


Och jag och människonamn då, inte ens efter åtta träffar
kommer jag ihåg vad folk heter. SKÄMMES!
Men hunden är boxern Harry iallafall!
De har den där låten "Å Rönnedahl
ha skuttar..." Passar jättebra!


Hanna & schäfern Kyra!


Matte är en och femtiofem.
Manu är längre om han står
på bakbenen :)


De har en jättebra låt från
de där westernfilmerna, typ
"Den gode, den onde" osv...


Ingela som var i soligt land missade
förra gången då vi gjorde intron så
hon och Indy fick improvisera!


De gjorde de bra!
Den här goldenpojken kan vinna
freestylepoäng bara genom sin
otroliga utstrålning! Tänk Carolyn Scott
& Rookie så förstår ni :)


Idag hade vi liten syskonträff!
Obans bror Oyster (Olivander) var också
på klubben så de fick mopsa sig lite mot
varandra. Här är storasyster Nikki ovanpå
någon (eller kanske båda) av dem...


Det var riktigt förvirrande att
hålla reda på vem som var vem!
Tur att Oban har lite silvernagellack
kvar på rumpan :)


Det blev inte så mycket lek
utan mest mätning av krafter.
Och det är bara tre dagar sedan
de skiljdes åt, hur ska det gå
om det går någon vecka emellan? :)



Jag måste ju även skryta om Linnéa och Lilly som tog uppflyttningspoäng i helgen till klass 3 i freestyle! Det är nu allvaret börjar :)
Grattis också till Lisabeth och Aussie Action's Mirra som efter sex kurstillfällen anmälde sig till tävling och tog uppflyttningspoäng till klass 2 i freestyle. Då ska tilläggas att de var de enda som lyckades ta så höga poäng den dagen av alla ekipagen.

Inga kommentarer: