Sidor

fredag 4 juni 2010

Hänt i veckan!

Jag har hittat mina gummistövlar!!
Precis när jag lyckats tigga till mig ett
par från min lillasyster så dök de här plötsligt
upp när vi organiserade walkincloseten! :D
Tjohoo, vad glad jag är!


Skodan lämnades på verkstaden tidigt tisdag morgon.
På torsdagseftermiddag fick vi veta att den måste
repareras och det skulle gå på minst fyratusen...
Vi bestämmer oss för att hämta den och se om
vi kan hitta någon hemmapulare alt. lasta på min pappa
att fixa det... Men då visar det sig att den inte får köras utan
vi måste då ta den på en släpvagn?!
Vad gör man då? Jo, man blundar och betalar skiten.
Nu i eftermiddags ringde vi för att höra hur det går och
om vi kan hämta den. Då visar det sig att han som har
hand om "vårt fall" och skulle ringa mig under dagen - är på
semester!! *morr*
Bilen kommer bli kvar tills måndageftermiddag och tills
dess har vi en Audi som vi inte hade en aning om hur man
startade, handbromsen är en KNAPP (?) och den stängs av i
rödljusen. Man sugs fast om man trycker för hårt på gasen och
jag skulle kunnat gilla den om det inte var så att man inte
får ha pälsdjur i den. Då har den ju liksom förlorat sin funktion...
Jag kommer aldrig i hela mitt liv köpa en ny bil om det inte är så att
jag har en jävla massa pengar över. Men att lägga en halv miljon
på sånt där skräp som man bara sätter in arslet i och tar
sig dit man ska... Nä, lägger hellre dem pengarna på något
vettigt. Men man förstår ju varför dom kallas penisförlängare...


Min enkla favoritlampa från IKEA
passar perfekt i vårt kök!


Det tar sig med trädgårsarbetet!
(Och med det menar jag att mamma och mormor
har planterat en kruka åt mig, Jimmy klippt gräset
och hundarna grävt gropar.)


Oban svassar omkring på gården som Malands kung
medan Tia har full sjå med att hålla katterna borta.
Rosorna har jag faktiskt planterat där själv, det
är en present från våra kursare! Gulligt va?

Vi behöver en soffa! Men velpottor som vi är har vi fortfarande inte beställt någon trots att vi varit på IKEA minst en gång om dagen den senaste veckan. Kivik eller Ektorp? Ljusbeige (8 dagar bort) eller Svanby Brun (28 dagar bort...)? Ja, ni ser vilka lyxproblem.
Vi hade gjort det himla mysigt med duntäcke och kuddar på en madrass som substitut och imorse trängdes vi där hela flocken långt in på förmiddagen. Nu har Oban tömt sin stackars överfulla blåsa där (han kunde visst inte gå ut genom den öppna altandörren?) så det blir väl att ha fredagsmys direkt på träplankorna ikväll.
Garderoben organiseras sakta men säkert, dock har vi gett upp för ikväll och ska hänga framför TV:n med ett par kalla och ett glas rött.
Nu sitter jag i köket med datorn och kylen låter alldeles förskräckligt! Det låter allvarligt talat som om det är två ekorrar som förlustar sig i den! Ett utdraget pipande liksom... Som ja - ni vet.
Imorgon ska jag heja på Linnéa & Nikki som tävlar LK1 och sedan eventuellt på kalas i grannstaden. På söndag kommer Niklas moster med familj och hälsar på. De har med sig utemöbler i vitt trä och lite annat smått och gott som vi ska få låna! :)
Och sen, då har jag ännu en veckas semester!

1 kommentar:

Brorsäään sa...

Sluta vara så jävla duktig på att fotografera, du får mig nästan att gråta av svartsjukan...
Självklart skulle ni komma och hälsa på imorgon med, då jag inte är hemma (ska faktisk fotografera, på 9ornas bal!)
Men men, snart sommarlov så då ska vi väl hinna med nån träff!

Kram Jon