Sidor

onsdag 19 maj 2010

En onsdagskväll i maj...






Ska erkännas att kelpieskräpet inte alls var så laddad för en cykeltur. Hon stod och surade vid porten medan jag försökte prata i telefonen, hänga på mig kameran och låsa upp cykeln samtidigt. Det är ju ganska förståeligt, eftersom vi var tvungen att lämna "valparna" kvar hemma, gudbevaremigväl. Men bakom cykeln är det jobb som gäller och vi kryssar oss fram mellan hurtbullar, amatörpromenerare och ilskna hundar längst Selångersåns promenadväg.
Ända till Bergsåker trampade vi och tog "oss" ett premiärbad! Eller ja, eftersom Niklas alltid ska vara värst var de och badade i förraveckan, men han har ingen blogg så han kan inte skryta med det, mohaha! Vahettere...

Nu hade jag planerat skrapning av tänder, klippning av klor och lite fästingsök, men både matte och hund segnade ner i soffan och jag lyckades tillslut tippa mig fram över datorn och knappra på tangenterna iallafall. Jag hade även tänkt att gå ut igen och träna lite lydnad, men insåg att bollen ligger i bilen och bilen ligger sönderplockad på verkstadsgolvet. Eller ja, sönderplockad kanske var att överdriva lite när det är någon slags vindrutetorkadmackapär som ska bytas men det kostar lika mycket som det skulle göra att plocka isär skiten. Jag nämnde lite försiktigt för den trevlige verkstadsfarbrorn att jag ska köpa ett hus för en dryg miljon...
Pinsam tystnad.
" Det kommer gå på 1900 spänn. Har du Skoda-kort?" blev det snäva svaret.
Nu har jag Skoda-kort. Dela upp betalningen på sex gånger och förlora en halv förmögenhet på ränta, only for you!
Hej Lyxfällan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gu, va skönt å fo si na bilder mä grönfärga ti. Men no gett'e fûll vära na dumheter ti å ta bada nu? Ha man hadd dynja tell nu gett man fûll kunna hana na tag tell sa't vattne hinn på å bli fri från isen åtminstonde. Å va're gäll bilen så ha ja ju sagt att I skû hör tå er. En Börje på Mon ha fullständigt Skoda program å dator, så han kan i alla fall felsöke. Sen blire alltin billigare om man kan köpe dela på typ Meckonomen, Biltema m.fl. Sen kan ja ju hjälpe tell å skruve na litte. Dä ä ju sûm alltin dyrest därpå märkes verkstädren. En Börje ha hedd bort bägge Skodorna å köft'se en Volvo S.50 å övertage en SAAB ättä jänta.
Den ha han gjort underverk med för någon eller några tusen som annars skulle ha legat på i storleksorningen 30.000kr. Han ä ju åsså verkligt klurig å använder sig mycket av internet.Där går tydligen att hämta både kunskap och tipps.
Skötom I å ha,ne gûtt!
Trätt Morfarn.

Jenny sa...

Robert är en hejare på bilar, han kunde säkert ha fixat det det åt dig ;)

Lill siss sa...

Hörde en fågel (du) viska i mitt öra att du skulle ha uppdaterat bloggen idag. Ack så fel den (du) hade! Ses imorgon siss! POK