Sidor

tisdag 16 mars 2010

VARNING. Väldigt bittert inlägg.

Helt otroligt vad fort mitt humör kan svänga! Arbetsdagen har flutit på bra även om jag har en period där jag tycker jobbet tar alldeles för mycket energi igen. Men jag tränade med Tia på lunchen och svängde sedan förbi Sundsvalls City på väg hem för införskaffande av några pärmar (det krävs GOTT humör hos mig för att släpa mig till stan!) och sedan lagade jag middag i riktig husmorsanda. Idag kändes mörkret utanför dörren inte speciellt lockande så jag packade träningsväskan och trippade upp till järnvägsstationen med glad i kelpie i hälarna. Där finns en belyst liten grusparkering med staket som stänger ute lite trafikljud och vi tragglade igenom några av tvåans moment och så freestyle såklart.
Hemma igen fick husdjuret sitt kvällsmål och slafsar nu ner det grusiga golvet med lite slams från en tjurmuskel som det så fint heter. Eller SNOPP!! som de hade skrivit på prisetiketten på Arken. Jag såg framför mig hur de fnissande när de skrev ut den...
Detta är den enda kvällen den här veckan som jag har chans att städa. Vad tror ni händer då? Jo, dammsugarj*veln är proppfull och vi har inga påsar. Nu är det så att det finns inga påsar att köpa till fanskapet heller utan man måste beställa på nätet -en sort som dessutom inte passar riktigt- och de kostar flera hundra. Gnisslandes tänder satte jag mig på soffan i vardagsrummet för att lugna ner mig ett hekto. Och då slog nästa tanke mig: jag är så kräkless på den där soffan att den kommer förmodligen åka ut genom fönstret snart.
Dammsugaren står kvar mitt i sovrummet och där får den stå tills Niklas bär ut den till soprummet och kommer hem med en ny.

Vad är det med mörkret idag? Det trycker mig något förbaskat. Kanske jag borde gå och lägga mig. Mamma säger att man inte ska fundera på saker på natten och just nu känns minsta lilla grej som all världens orättvisor. Jag hade velat skriva ett långt inlägg om massa roliga saker som hänt sedan sist! Men med risk för att sota ner allt så sparar jag det tills en annan dag. Jag ska sätta mig och rensa papper istället. Det enda som kan få mig på bra humör en sådan här gång...

4 kommentarer:

Anonym sa...

It´s just one of those days, honey! I morgon känns det bättre. Kram Moster

Anonym sa...

No ärä visse däga man önske att de aldrig skû ha vûrte ljûst, men sûm tur ä skin sola andre dägar.
Vi va hos a'Junie i måndags å lärdena vojne, vojne å både hon å vi hadde omåtligt rolet. I går va a'lill Karin här na tag å kramas och log. Så vi ha hatt vor del tå sola.
I dag jobba mora så jäg skû fösöke mä på nan spackling å tapetsering.
Fo si om de lytjes, annars fo fäl jäg å sökåt na trvligare jära.
Ha,ä å sköt om!
Dubbel Morfarn!

Anonym sa...

Ett tips när det gäller dammsugarpåsar - försök få tag på en återanvändbar dammsugarpåse i tyg. De är inte bara miljövänliga, det blir väldigt billigt i längden också. Då tar man bara kartongbiten vid hålet på den gamla påsen och klistrar fast på tygpåsen, så man behöver inte fundera på om den passar heller...
Behöver du muntras upp kan du komma hit och promenera på skoterspåren med mig och Bessa, det är verkligen jättehärligt! Om inte annat kan Karins leenden få vem som helst på bra humör.
Kram från Storasyster

Iréne Södergren Bjurtjärn, Värmland sa...

Jag klipper upp dammsugarpåsarna, när jag inte orkar/kommer ihåg att köpa nya. Så tömmer jag den och återförsluter med eltejp. Går jättebra! /mvh Iréne