Sidor

fredag 26 februari 2010

Finally Friday!

Nu är den sista semlan äten för
jag är faktiskt lite less på dem...



Termiter har bosatt sig i mitt svalg och håller på att äta sig igenom. Det kliar och bränner och jag försöker hosta men det blir bara högfärdigt och har ingen större effekt. Topz är Guds gåva till de sjuka men jag tycker nog att de är för mjuka, för korta och för torra. Jag ska ta fram längre topz med sandpapper på och så ska jag såklart märka dem med "endast för utvärtes bruk" som amerikanerna gör så man inte blir stämd om någon idiot petar sig ända in på hjärnan.

Idag tog vi en välbehövlig sovmorgon innan vi gick till banken och ansökte ordentligt om bolån. Vi har också börjat pensionsspara där vilket jag inte har någon aning om hur det gick till men det är ju bra. För framtiden liksom. Nu ska vi börja lägga undan en herrans massa pengar på ett sparkonto varje månad så vi har till kontantinsats, lagfart, pantbrev och allt sånt som det ska va. Så jag tänkte att ett hus för kanske tjugo trettio tusen skulle vara lämpligt. Så jag ändå kan åka upp alla pengar till alla träningar, shoppa besinningslöst, köpa tre hundar och klippa mig två gånger i månaden. Var hittar jag ett sånt? Det får gärna ha fönster, el och vatten, men det är inget krav. Huvudsaken det finns mark.

Tia och jag gick sedan till garaget som ligger vid Filmstaden för att hämta Skodan som tinat av där under natten. Tänk om jag bara varit så smart att jag ställt in den där innan besiktningen! Då hade jag knappast behövt besikta om den eftersom det var den fem centimeter tjocka isen som gjorde att det inte gick att få upp motorhuven eller låsa fast dragkroken. Nu gick det som smort och vi var ute innan vår tid ens hade börjat. Glad i hågen tog jag och Tia varsin korv på Sibylla och biträdet i kassan överraskade mig genom att vara supertrevlig och riktigt mån om att packa in Tias kalla grillkorv ordentligt. Åh, vad glad man kan bli över ett trevligt bemötande!
På tal om trevliga människor så hade jag två karlar hos mig över dagen igår. Jajamän, här är man eftertraktad! Iallafall om man har en toalett där det inte går att spola. Vi pratade hund mest hela tiden! Den äldre hade en bordercollie och den yngres bror hade en jackrussell/papillonblandning. JR-blandisen kunde minsann en massa trix! Den kunde rulla runt och gå på bakbenen och OJ var duktig den var.
"Du vet att man kan tävla i sånt va?" fnissade jag och joooo det visste han minsann. Tror jag det.
De var iallafall goa båda två och det bästa var ju att de fixade ledningen som hade frusit så nu kan man gå på toaletten utan att ha med sig en femlitershink med vatten.

Nu ska jag slänga mig i soffan med en skål dulcedeleche-glass och varm chokladsås. Om jag orkar har jag ett tomt kylskåp som bör fyllas och jag är sugen på att baka en Pollykaka till besöket hos Aussie Actions ikväll.
Tia är rätt slö och sover med ett halvätet grisöra mellan käkarna, hon har börjat löpa och är mest kelsugen hela tiden. Golvet ser ut som ett slakthus ibland men även om trosan är bra så tycker jag hon ska få slippa den så länge hon håller sig på golvet. Hon är INTE duktig att hålla efter sig, men det beror nog på att trosan var på så fort hon var inomhus de tre första löpen.

Imorgon är det Matfors årliga utställning i Timrå Ridhus och tre av bekantskapens valpar ska ställas. Det ska bli ooooliiidligt spännande att se vad de får gör kritik. Sedan ska jag få raka benen, kleta på mig mascara och få gå på trettioårsfest!

Inga kommentarer: