Sidor

torsdag 21 januari 2010

Eminent besök!

"Den skadade kocken."

"Den grymme kocken."





Nu har vi vinkat av rara lilla svärmor efter hennes blixvisit i Sundsvall. Vi åt Niklas' fantastiska chiliconquorn till middag och daimkaka till efterrätt. Eller ja - jag åt och Niklas lillkusin Andreas åt varsin semla :) Mmm!
Middagstid är en av de mest gemytligaste tiderna i ett hushåll tycker jag. Det är liksom så mycket liv och rörelse och alla är delaktiga, till och med Tia som har stenkoll på allt som råkar hamna utanför bänkarna. I min familj har det alltid varit viktigt att samlas till middagen och trots att jag tyckte det var skitjobbigt som tonåring ska jag hålla hårt på det i vår egen familj sen...

Idag har vi varit och tränat ett gäng på Matfors BHK och jag och Linnéa insåg att det var barmark sist vi var där. Skamligt! Vi tränade allihop samtidigt för en gångs skull så det blev ganska effektiv tid tack och lov. Inget av momenten till tvåan sitter än och medan jag skriver det här inser jag att jag inte ens kommer ihåg vilka moment som ingår...? Oops.
Wellwell, tävlingsinriktad har jag aldrig varit så det ordnar sig nog med tiden. Kanske debuterar vi i trean lagom till Tias pensionering? Freestylen tar rätt så mycket tid, särskilt när man är på jobbet nio timmar om dagen och sen ska det ju finnas motionering med på schemat. Och så är det bra mycket roligare :) Jag har kommit att avsky fria följet nu; Tia sitter snett, plogar, går för långt fram, tappar intresset och gäspar sig igenom hela proceduren. Jag skulle behöva något nytt och revolutionerande som sätter sprätt på hela tråkigheten! Jag ösnkar att Hanna kom upp och visade alla de tips de fått lära sig på assistanshundutbildningen. Och så för att få träffa dem såklart <3

Idag ringde Fina och berättade att Leias ben läkt ihop fint och hade hon inte fått infektionen skulle hon vara friskförklarad vid det här laget. Nu går hon fortfarande på antibiotika så ger de förbaskade basseluskerna inte med sig måste hon operera bort plattan och så börjar proceduren om igen med rehabilitering och skit. Jag är mäkta imponerad av min fantastiska väninna som har kämpat sig igenom allt det här samtidigt som hon börjat ett nytt krävande jobb i en främmande stad och har sår i själen som hon sakta men säkert tar tag i och läker.
DU ÄR EN INSPIRATIONSKÄLLA OCH JAG ÄLSKAR DIG MIN FINA ;) VÄN!
Leia verkar iallafall må toppen som vanligt och är ömsom kelgris ömsom urjävlig med sin matte. Hon är sig själv, vill säga.

Nu sätter jag på duschen och spolar fram lite hett vatten som jag ska tillbringa närmsta halvtimme i. Levande ljus hjälper lite men jag är fortfarande iskall efter timmarna på träningsplanen. På måndag ska jag äntligen få sätta mig i frisörsstolen och bli ompysslad och nöjd som bara lyxvarelser som flickor kan. Kanske jag till och med slår till och rakar benen och plockar ögonbrynen och kränger ner mig i en klänning? Det blir något det när jag och Jenny ska måla på klubben :)

Är det någon som vet vilken ras det är på pälsbollen de köpt in i Vita Huset förressten?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vilken ras det är på Obamas hund men jag vet att den heter "Bo"... Men jag hörde ett ännu värre namn på en hund i förrgår, det var en schäfer som heter Judith...

Jag kommer upp till Sundsvall i vår när ni ska ha freestyletävlingen, då lovar jag visa lite tricks på fria följet! Och du får gärna ta itu med Lovikka lite... hon behöver sig en åthutning just nu. Jag kallar henne för "bitchen", kanske ännu värre än "Judith"...?

Kram Hanna med flock

Fame sa...

jomen skulle det inte va en portugisisk vattenhund???

Anonym sa...

Nanting ha ru fått i ärv från den faderliga sidan å, de han mä meddan ä å för mäg HELIGT. Ättä 40.år mä matdosa däri knäna ti en grävmaskin ell i bästa fall ti en kujä mä fotsvets doften däri nasan å ömsom het el kall mat så sätt man e ovärdeligt pris på dukat bord mä duk, bestick å porslins talrik.
Ä vi sen samlade hela familjen å dä ä en freda ja, då ärä lätt å ta fram en nubbe å!= näst intill fullkomligt.
En kompis åt jäg ha en tuckeran "hårboll" (Portugisisk vattenhund) ja val då int direkt inponerad, men de kan ju vära skellnad på individerna å.
De hanne mä hetvatten känne ja å igen,dä gå rackt bära hårta tå ven numera sen i två jänter flött ut. För att int täla om telefon, i från böjan trod ja rackt att de va na fel pån då han åldri rang nanting, å ja kolla batteria, men int va dä na fel.
Så du hörä va vi ha fott ä bra, men huga va vi saknä i! Så dä ä tur vi ha'n hann sia.
Sköt om I, å sök er gärna häråt.
Dubbelmorfarn med viss nostlgisk saknad.

sa...

Det var ett sött litet "kelpieskräp" du har där! ;P (Hittade hit via BLogger btw)

Fina sa...

Darling <3 Jag har inte kikat in här på länge, behövde lite Angelika-energi nu på morgonen. Och så har du skrivit så fina saker om mig, så nu gråter jag lite här på jobbet i min uniform. Tufft.
Saknar dig, du lyser upp min tillvaro.

Anonym sa...

Hej min vän! Jag har en ny blogg som du gärna får besöka :)
http://blogg.passagen.se/memea/
*kram* /Challis

Ingela sa...

Du har fått en award av mig!gå in på min blogg och se hur du gör! :)