Sidor

torsdag 17 december 2009

Vahettere'...





Fina har varit här och förgyllt några dagar för oss innan hon tog med sig Leia och åkte hem mot Värmland och icke-snöiga landskap <3 . Hon såg oförskämt fräsch och välmående ut efter att ha legat ute i fält i fyra veckor, sprungit med tjugo kilo packning i flera kilometer och inte haft en enda stunds vila. Jag skulle förmodligen tuppat av redan vid åsynen av ryggsäcken.

Jag måste erkänna att jag faktiskt fick lite lyckokänsla igårkväll då det knastrade under kängorna och bet i kinderna, ska det vara vinter så kan den väl iallafall få vara vit och kristallkall. Att det är mörkt på morgonpromenaden, mörkt när jag går in genom personaldörren på jobbet och mörkt när jag kommer ut igen gör inte så mycket ändå, det är väl på väg mot ljusare tider. På Drakborgen är det inte alltför många besökare just nu, jag antar att julklappshysterin är igång för de som väl dyker upp har något panikartat i blicken där de kånkar på sina kassar och hetsar sina ungar att leka fort och mycket för snart ska de vidare till den norra delen av Djävulsdalen. Snart, snart, snart är det lediga dagar och de flesta kommer tillbringas hemifrån, men huvudsaken jag får ha gubbe och hund med. Nyår som alltid är en hysteri hoppas jag få tillbringa i en fjällstuga med varm choklad och mysigt sällskap istället för med galaklänningar, skumpa och glitter.

Nu ska jag träna lite med den uttråkade chokladsaten innan jag kammar håret och åker till jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

själv kommer nog nyåret tillbringas hemmavid med eller utan vänner. Ser mest fram emot att se på raketerna med stora lillan och sen få krypa ner i sängen. /M

Anonym sa...

Fast gala,glitter och skumpa är ju lite kul de också. Ibland. Kram moster. Vahettere.