Sidor

tisdag 6 oktober 2009

Inget är som väntans tider ...


Gubben lagar mat, sin berömda chiliconqourn och det rinner längst kinderna på både mig och Tia. Med en rostad macka är det som en bit av himmelen!
Lägenheten är relativt städad och ligger i mysigt mörker med små ljuskällor här och där. Niklas väska är packad för träning medan min är packad med penslar; makeover på jobbet igen och trots att jag är sen känner jag ingen stress. Tia har vaktat mot Ofelia nu när vi var hos Maria & Lykke så hon får borra in nosen i de randiga kuddarna i soffan och sova bort några timmar.
Imorgon är jag ledig ännu en dag och den ska tillbringas med lunch med mamma och pappa och sen lite fotoshot med Malin och Wilma. Kan det blir bättre? Tror inte det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Smygbild på a'Tia, men no syns de därå att ursprunge ä från na vilddjur. Praktfull bild tytje jäg.
Vi hall sum bäst på å ställe för å fära å gärå vä na pengar å förstås träffe däg. Vi gett å ha na mera fågelfrö då dum rakt hall på å äta oss borti huse. Ä snart slut på säck 2. i höst. Ja tro vi hall på å fo na fugler snart halvtam här. En talgoxe sett kvär däpå broa å titte på mäg men ja fyll på däri borde. Å lik jär Nötväcka når ja fyll på däri stuga, ho sett däpå take når ja sätt in hanna å fyllpå. 20.cm från hanna. Ene dan här hadd Mora döra öppen åde kum in e Talgoxe å sattse härpå köksbole å titte på'a åsen flug ut igen, som om han kum förti helspå. Du si va man kan glädjes åt de lille. Men no sakne jäg hun fördä. Sköt om å vi träfs åt Birsta.
Ha, ä!
Ornitologen Käret Morfarn!