Sidor

torsdag 29 oktober 2009

Hem ljuva hem...

Utsikt från gästrummets sovrumsfönster...


Till Tias förtjusning har mamma kastat
pinnen åt henne en gång!



Vägen från mormor och morfar förbi söstra
mot mamma och pappa...

Ja, i Viksjö är alla släkt med alla :D


Mamma drömmer sig bort :)





Systerns två av åtta husdjur; Hamingja & A'st.


Kattuslingen planerar bakhåll på kelpieskräpet.


Mamma och pappas nya baksida som pappa
slitit med i veckor nu.
Nu kan de kalla det sjötomt ;)



Drakborgen invaderas av hundratals skrikiga men tokglada ungar nu under novemberlovet och det finns ingen tillstymmelse till att få sitta och äta lunch eller besöka damrummet. En dag är jag ledig i veckan så jag tog mitt pick och pack och lämnade gubben hemma medan jag själv åkte ut till Landet och Hemmet och hade det mysigt.
Min födelsedag är över, den har varit några minuter varje dag men nu är det tack och lov över helt.
Nu väntar jobb och ännu mera jobb, krama lite på Fina och Leia och så figga på certproven i bevakning. Fullt upp så att säga...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men stinta va mytje fine bilder! Ja gatt rakt fundäre om e va hennan ifrån allehop. Man fo no luv å säge att vi bo bra vackert ändå. Man kanske sku si ä på bilder först för å förstå. Ja jet säge än en gång att du ä rakt styv å si motiva å ta från bra vinkler.
Sköt om er, å fota mera!
Käret & Stolt Morfarn!

Maijset sa...

nej nej inte över helt. vi (jag och cillus) kommer ju och firar dig bara du har tid att planera in oss ;) PoK påre bästaste Angelika!

Anonym sa...

Vilka fina, härliga kort! Kom på nu när jag såg Herr katt på Neavita: En finfin pappa till Geishas ungar! Tror du han ror det i land? ;-)
Kram moster

Anonym sa...

Nej, kära "moster", det ror han inte iland... kastrerad, förstår du.. men han är en jäkel på att jaga och försvara sitt revir, så nån SLÖ kastrerad Herr katt är han inte! Tyvärr, för dig, men inte för vår mor, tror jag..
Kattiga kramar från systra di.

Broshäään sa...

Underbara bilder sis! Önskar jag kunde fånga helheten i bilder som du gör, får väl lära mig av dig.
Har även planer på att köpa en system kamera nu, hittat en jag är sugen på som ligger på 6000 hos Expert, dock kanske jag ska rådfråga dig/Niklas först.

Gav mig på lite redigering idag då de gäller några bilder jag tagit, om du har tid får du gärna kolla igenom och kommentera!

http://jooooooon.bilddagboken.se/p/show.html?id=422638113&directlink=1

Hare bra syster! Kram från bror din.