Sidor

lördag 31 oktober 2009

Grådassigt.


GAH.
Jag är så sjukt trött. Frånvarande liksom, mår upp och ner och är samtidigt den lyckligaste människan på jorden. Hur går det ihop?

Längtar efter svärmor och längtar efter Fina & Leia. Då har jag ju en väldans tur som får träffa dem snart? Den tjugonde åker vi till Enköping - hålan som jag gillar så mycket. Där huserar ju alla tre så jag får min önskan uppfylld <3

Snodde en grej från Lisa igen, just i brist på ämne att skriva om:

VAD SOM GÖR MIG...

Tacksam: Att jag är väldans frisk och har de mest fantastiska människor omkring mig!

Fundersam: Kelpie eller cattledog? Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?Kelpie eller cattledog?

Glad: En sambo som hämtade mig på jobbet och kom tidigare för att han ville se det jag målat på borgens väggar! <3

Arg: Att jag aldrig står på mig. Det är nog det enda som gör mig riktigt förbannad!

Irriterad: Folk som "måste lägga all sin energi på sin lilla bebis nu" och skänker bort sina djur hit och dit. Man undrar ju hur mycket de ville ha djuren från början egentligen...

Ledsen: Att jag inte kan träffa Junie varje dag och att jag inte orkar vara så ordentlig som jag skulle vilja med att inte äta kött från affären, ringa till mina vänner, krama mina föräldrar, ge min hund ett aktivt liv VARJE dag and so on, so on...

Fnissig: Fams kommentar om när hennes hund Frode föll över ett litet stup. "Han kan vara död". Okej, ni måste SE och HÖRA henne säga det. Vojne!

Lycklig: När jag står i disken med brickor upp till hakan och tänker att jag har en gubbe och en hund och ett alldeles eget duntäcke att få komma hem till sen.

Orolig: Över att bli förälder.

Lugn: Skogspromenad utan tidsbegränsning.

Varm: Mina fårullstofflor, Niklas gigantiska huvtröja, mjukisbyxor storlek man och duntäcke oppå det.

Kall: Att gå utanför dörren under tjugo grader.

6 kommentarer:

Ingela, Zeb, Indy sa...

Jag är inte heller på topp för tillfället. Duntäcke och fårullstofflor lät mysigt för en nedstämd. Kanske ska prova det ikväll.

Malin sa...

Orolig: Över att bli förälder.
.... ?

MaijsanBaijsan sa...

men shit va jag passade in på din irriterande punkt! jag lägger all min energi på lykke, min lilla bebis och vi har nyss sålt diva eftersom vi tyckte att vi inte kunde ge henne så pass mkt kärlek och uppmärksamhet som hon förtjänade... så en fundering, syftade du på mig? ;(

Anonym sa...

Att live ä opp å ner från dag ti dag de fo man jussom ta. de kan bero på mytje, hormoner, värä, hur utvile man ä, ärbete å mytje anne å nu änä ju fullmåne å. En del känne ju tå dä falle väl. Å de hanne mä å bli förälder sku man aldrin bry se. Dä gör sig sjålv då den dan komma. De ä skönt mä människor sum bry se om djura men dum dö int tå å ha endag i stillhet å för sig själv heller. Ibland tro ja att de rent å kan vära nyttigt både för folk å fä.
Vära ute ti naturen å fo luft å motion, tro jäg ä de viktigeste för ti å må bra.
Have a nice day å sköt om!
Käret å fundersam Morfarn!

maijsan sa...

tur att de inte va jag!! ;) men du vet ju hur jag är. MUY DRAMA!! :P haha

Anonym sa...

Låter som en helt normal människa, tycker jag! Allt är ju inte TOPPEN hela tiden.. Uppåt-kram Moster