Sidor

torsdag 29 oktober 2009

Deprimerande...



Efter tredje löpet slog det till, det som alla de som har tikar ur L-kullen pratat om; skendräktigheten. Fy vale, fortsätter det så här genom åren är detta absolut min sista tik. Pipande och bäddande och hässjande så jag går i taket! Just pipandet är det värsta och jag vet; "mindre mat och mer motion". Lätt för någon att säga som inte jobbar nio timmar om dagen. Juvren är sprängfyllda och snart alldeles såriga av allt tvättande... Vad tror ni? Är jag en hemsk människa om jag smörjer med lite Tigerbalm (eller vad det heter) runt om, inte vill hon väl slicka då kan tänka, höhö. Inte PÅ tissarna då självklart -skulle svida järnet. Imorgon kommer Leia så då kanske hon får sig en hurring så hon glömmer bort de förbaskade dumheterna. Hormoner är djävulens påfund och det konstaterar jag av egen erfarenhet...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja kan tälom att de ha sina sier mä en hun å ja. Du kan int gå en meter utan att han sku stäne å löfte på bene å lukte å snuse allestärns å krafse, spärke å klöse. Å fins dä en löptik inom 7.mila cirkeln springen vägga imella å gnäll å gåan.
För de vet ja, ja ha hadd en.
Käret Morfarn.

Anonym sa...

Hej! Jag förstår dej precis! Skendräktighet är pest och pina! Lovikka är hemsk när hon är skendräktig. Då finns tankarna på att kastrera...
Kram Hanna
PS Grattis på födelsedagen i efterskott!

Krutrut-Lisa sa...

Jag säger:

Galastop magiska droppar från veterinär.

Uppsök veterinär & få hennes bekymmer på papper, den dagen kastration står på schemat kan ni ha turen att få försäkring att fungera...

Kram/Lisa

Maria Jansson sa...

Självklart ska du gå till vet för att få Galastop. Funkar bra!

Hälsar
Maria och hundarna på ön